Ford Motor определи Джим Фарли за нов главен изпълнителен директор, след като вторият по големина американски автомобилен производител се зае с преструктуриране на глобалните си операции на фона на коронавирусната криза, която го принуди да вземе голям дълг, предава Ройтерс.
58-годишният Фарли, който беше главен оперативен директор, ще наследи Джим Хакет като главен изпълнителен директор и президент от 1 октомври, съобщи автомобилната компания. Фарли ще бъде четвъртият ръководител на Ford от 2014 г. насам.
Изпълнителният председател Бил Форд съобщи, че компанията не е обмисляла външни кандидати, защото „бордът ни сметна, че сме на прав път“ с Фарли.
„Не бих очаквал големи изненади“, допълни Форд, имайки предвид други промени на ръководни постове.
Фарли, който се присъедини към компанията през 2007 г., беше назначен за главен оперативен директор през март. Тогава основният му вътрешен конкурент за топ позицията в автомобилния производител Джо Хинрич обяви оттеглянето си.
Фарли има репутация във Форд на умел и пробивен политик, която му спечели някои верни почитатели, но го направи непопулярен сред други.
Хакет и Фарли ще работят заедно по време на двумесечен преходен период, а 65-годишният Хакет ще продължи като съветник в компанията до март 2021 г.
Книжата на Ford поскъпват с 1,27% към 19,52 ч. българско време, след като по-рано прибавиха 3% към стойността си след новината за назначаването на Фарли за главен изпълнителен директор.
Цената на акциите на компанията е загубила близо 40% от стойността си, откакто Хакет пое юздите като главен изпълнителен директор през май 2017 г. и е на дъно, което не е достигано от световната финансова криза през 2009 г.
От началото на годината книжата на Ford са загубили 26% от стойността си, а пазарната капитализация на компанията от 27 млрд. долара е една десета от тази на конкурента Tesla.
Хакет беше посочен за ръководната позиция във Ford от президента Бил Форд, правнук на основателя на компанията Хенри Форд. Хакет нямаше опит в автомобилната индустрия и мандатът му в автомобилната компания беше колеблив и съпътстван от постоянно слухове, че е напът да бъде отстранен. Но Бил Форд се придържаше лоялно към избрания от него главен изпълнителен директор над три години.
На момента отношенията на Хакет с Wall Street бяха обтегнати. Анализатори изразиха разочарование от често неразбираемия му корпоративен език вместо ясни послания накъде се насочва Ford и липсата на неотложни действия за преструктуриране на автомобилната компания.
Миналата седмица Ford обяви тримесечна печалба благодарение на инвестиция на Volkswagen в подразделението й за самоуправляващи се автомобили Argo AI, която далеч компенсира оперативната загуба заради спирането на производството вследствие на коронавируса.
Ford съобщи, че очаква загуба за цялата година, но допълни, че трябва да разполага със значителни ликвидни средства до края на 2020 г., дори ако глобалното търсене намалее допълнително или коронавирусната пандемия наложи ново затваряне на заводите за сглобяване на автомобили.
Вторият по големина американски автомобилен концерн е изправен и пред намаляващо търсене в Китай, втория му по големина пазар.
Ford е загубила 771 млн. долара в Китай миналата година и пазарният й дял там се свива. Компанията не успява да съживи продажбите в Китай, откакто бизнесът започна да се свива в края на 2017 г.


Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
От имоти към ETF-и и облигации - българинът инвестира все по-смело на борсата
Трендът на биткойн от последните години е прекъснат
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Божанов: Пеевски е решил Борисов да просъществува още известно време
Карлос Насар е носител на наградата "Спортен Икар"
Най-добрият списък с подаръци за близки и колеги
Въпреки Унгария: ЕС придвижва кандидатурата за членство на Украйна
Time обяви архитектите на AI за Личност на годината
преди 5 години всичлите са ти куци моето момче.... спомням си за могъщия форд над жалката тесла... и други глуупост писани от теб. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Една от най-куците инвестиции, които съм правил някога - добре че е доста малка и добре че капиталовата ми загуба се покри на 50-60% от дивидентите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар