Американският производител на автомобили Ford възнамерява да съкрати няколко хиляди работни места в Европа и вероятно да затвори цели заводи. За да се намалят „структурните разходи" на европейското подразделение, „ще се съкращава излишна работна сила както в производствените, така и в търговските поделения - във всички части на компанията", заявиха от групата, цитирани от DPA.
„Предприемаме ефективни стъпки за възстановяване на европейския бизнес на Ford", заяви президентът за Европа Стивън Армстронг. Компанията разглеждала всички възможности, добави той. Също така не се изключват затваряния на подразделения.
Ford иска да намали разходите за труд колкото е възможно повече и да насърчи служителите да работят отчасти доброволно. За тази цел трябва да се стартират дискусии с работническия съвет и синдикатите.
Засега Армстронг оставя отворен въпроса колко точно работни места ще станат жертва на преструктурирането и кои поделения могат да бъдат засегнати от затварянето на заводи. В интервю за агенция Ройтерс обаче той обясни, че „хиляди“ работни места трябва да бъдат премахнати. „Редизайнът трябва да върне бизнеса на приемливо ниво", поясни още той.
Ford възнамерява да избегне твърди мерки. Според собствените си изявления групата планира да намали разходите за персонал в Европа чрез доброволно прекратяване на трудовите правоотношения, като работи в тясно сътрудничество със социалните партньори. Компанията вече обяви, че ще прекрати производството на автоматични трансмисии в Бордо. Освен това съвместното предприятие Sollers в Русия ще бъде подложено на преглед. Крайно решение ще бъде взето през второто тримесечие. Подразделението в Обединеното кралство също трябва да бъде преструктурирано.
В Европа Ford има около 54 000 служители – преди всичко в Германия, Великобритания и Испания. Европейският бизнес на производителя е дълбоко в зоната на загубите. Със сега обявената програма се цели сериозно понижаване на разходите през тази и следващата година. Същевременно производителят възнамерява да инвестира сериозно в нови модели и електрификация на сега съществуващи модели, за да се изпълнят по-строгите европейски изисквания.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ