General Motors си постави за цел до 2020 г. да пусне услуга за споделено пътуване в няколко града, която използва напълно автономни коли. По този начин тя ще се превърне в първия традиционен производител на автомобили, който използва технологията за автономно шофиране в такъв мащаб, пише Financial Times.
Описвайки самоуправляващите се коли като “най-голямото нещо от появата на интернет”, компанията заяви, че евентуално очаква да генерира печалба от услугата, която ще струва по около 1 долар на миля.
Автомобилните производители се надпреварват в разработката на автономни коли, които да използват за своите роботаксита. Идеята им е да навлязат на един потенциално печеливш пазар и първи да се възползват от индустрията, която според McKinsey ще достигне 1,5 трлн. долара до 2030 г.
Но преди пускането на колите за използване по пътищата, едновременно разработката на технологията и регулацията на използването ѝ трябва да бъдат одобрени.
General Motors твърди, че все още не е решила дали да пусне собствена услуга или да използва партньор като Lyft, в който компанията инвестира 500 млн. долара през 2015 г.
Крайният срок през 2019 г. дава голяма преднина на General Motors пред конкурентите ѝ. Това е с две години по-рано от обещаното от Ford. Toyota планира да пусне самоуправляващи се таксита в употреба за Олимпийските игри в Токио през 2020 г., докато Renault-Nissan Aliance, най-големият производител на автомобили в света, иска да има своя подобна услуга до 2022 г.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?