Автомобилната компания Nissan Motor обяви плановете си да продава по 1 милион електрически превозни средства годишно до 2022 г. и заяви, че ще насочи производството на своята гама с автомобили с по-ниски емисии към изцяло електрическите и бензиновите хибриди, а не към по-скъпите технологии, предаде Ройтерс.
Nissan и нейните конкуренти планират да развиват производството на електрически автомобили в отговор на затягането на регулациите за борба с емисиите по света, дори и ако търсенето на такива превозни средства остане ограничено поради тяхната висока цена и лимитирана инфраструктура за зареждане.
Японският производител на автомобили заяви в петък, че ще разработи осем нови електрически модела през следващите четири години, включително четири модела за Китай, където планира да разшири производството. Луксозна марка Infiniti ще започне да предлага нови електрически модели от 2021 г.
През 2022 г. превозните средства, задвижвани от бензино-хибридната технология "e-power", вероятно ще обхващат по-голямата част от електрическата линия на Nissan. Такива превозни средства използват бензин за задвижване на двигателя на автомобила, което изисква много по-малка батерия, отколкото електромобилите и следователно са по-евтини за производство.
Компанията обаче не разкри размера на планираната инвестиция.
Nissan и нейните автомобилни партньори, френската Renault и Mitsubishi Motors Corp, планират да пуснат 17 електрически модела като част от своята стратегия за постигане на годишни продажби на автомобили на обща стойност 14 милиона броя до 2022 г. спрямо 10,6 милиона единици през 2017 г.
Ръководството на компанията обяви, че пътните тестове за автономни автомобили следват „възможно най-високите нива на безопасност“, като Nissan не планира да спре да тества технологията си след смъртоносната катастрофа с автомобил, управляван от Uber Technologies., в САЩ по-рано тази седмица.
Глобалните производители на автомобили и технологични компании са изправени пред все по-голям натиск, за да докажат, че техните автоматизирани управляващи функции в процес на разработка са безопасни за използване на обществени пътища, пише Ройтерс.
Nissan и мобилният оператор DeNA Co по-рано този месец проведоха тестове на тяхното Easy Ride автономно такси в Йокохама. Те планират да предложат услугата в Япония в началото на 2020 година.
Автомобилният производител планира да оборудва 20 от моделите си, най-вече на развитите пазари, с автоматизирани функции за шофиране, включително възможности за самоуправление по градски пътища до 2022 г.
Като част от средносрочната си стратегия до 2022 г., Nissan и нейните автомобилни партньори - Renault и Mitsubishi Motors - възнамеряват да пуснат общо 40 автомобила с автономна технология за задвижване.


НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
16 души са ранени във "войната" по пътищата за последното денонощие
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си
Радостин Василев: Слави и БСП да декларират, че ще напуснат управлението