Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Средната възраст на автомобилния парк в България е 19 години

Обновяването на парка изисква време и средства и трябва да има стимули, смятат от Асоциацията на автомобилните производители

Средната възраст на автомобилния парк в България е 19 години

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

България е с най-стария автопарк в целия ЕС, става ясно от коментар на председателят на Асоциацията на автомобилните производители Храбрин Иванчев пред "Нова телевизия". Той поясни, че в страната има 3,8 млн. автомобила, а към 1,9 млн. от тях са на възраст над 20 години.

"Голяма част от тези автомобили са дори над 25 и 30 години, защото средната възраст на целия автопарк е 19 години", каза той.

Още по темата

Средната възраст на автомобилите в Европа е между 10 и 11 години, сочат още данните на експерта.

Иванчев разказа за усилията на Румъния да обнови автопарка си - чрез бонусна система за предаваните на скрап автомобили, както и за закупуване на нов екологичен автомобил, например електромобил.

Идеята е хората да бъдат стимулирани, защото процесът по обновяване на автопарка изисква време и средства, допълни експертът.

"Подобна практика може да бъде приложена и у нас, защото здравето и живота на хората трябва да бъде приоритет", обясни Иванчев и допълни, че последствие от стария автопарк е високата смъртност при катастрофи, защото старите автомобили не пазят по същия начин живота на човека, както новите.

През миналата година заради пандемията е имало по-малко пътни инциденти, но това е в резултат на по-малкото пътувания, отбеляза още Иванчев.

Асоциацията на автомобилните производители е предложила на различни нива на държавната администрацията програма за скрапинг на автомобили над 15 години.

 

По статията работи: Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

1
 
6
 
2
преди 3 дни
Няма профилна снимка
Дори и да игнорираме човешкия фактор, новите автомобили за 30 бона пак си остават много по-опасни. Няма как от кола 900кг да очакваш безопасност като тази в кола 1500кг. И въобще възрастта на автомобила има нищожно отношение към безопасността...
2
 
9
 
1
преди 3 дни
"...последствие от стария автопарк е високата смъртност при катастрофи, защото старите автомобили не пазят по същия начин живота на човека, както новите."
пълна глупост ... малоумникът зад волана е проблемът , а не автомобила .

Още от Новини
Ветеранът Осаму Сузуки се оттегля след близо половин век начело на Suzuki