Автомобилният производител Stellantis и южнокорейската компания Samsung SDI обявиха, че са сключили споразумение за създаване на съвместно предприятие за производство на клетки за батерии и модули за електрически превозни средства в САЩ, съобщава Ройтерс.
Съвместното предприятие има за цел да започне производство през първата половина на 2025 г. с първоначален годишен капацитет от 23 гигаватчаса (ГВтч). Този капацитет може да бъде разширен до 40ГВтч, изтъкват от Samsung SDI.
Все още няма подробности относно финансовите аспекти на сделката. Местоположението на планираната фабрика също не е уточнено.
Stellantis споделя, че предприятието със Samsung SDI ще представлява един от множеството заводи за батерии, които концернът планира да изгради съвместно с утвърдени производители на батерии в Северна Америка.
Преди няколко дни Stellantis подписа предварителен договор с производителя на батерии LG Energy Solution за годишно производство на батерии с капацитет от 40 ГВтч, като фабриката също ще бъде разположена в Северна Америка.
„С предстоящите заводи за батерии, които се очаква да бъдат изградени, ние ще бъдем добре позиционирани в глобалната конкуренция и в крайна сметка ще победим на пазара на електрически превозни средства в Северна Америка“, изтъква главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес.
Компанията иска общо 40% от продажбите ѝ в САЩ да представляват електрически модели до края на това десетилетие.
Планираните съоръжения трябва да покрият търсенето от страна на заводите за сглобяване на автомобили на Stellantis в САЩ, Канада и Мексико.
Samsung SDI, звено на южнокорейския технологичен гигант Samsung Electronics, вече разполага със заводи за батерии за електромобили в Южна Корея, Китай и Унгария, които доставят своите продукти на клиенти като BMW и Ford Motor.
С тези две съвместни предприятия Stellantis ще си осигури годишен производствен капацитет при батериите от 80 ГВтч, което ще покрие търсенето на 1,2 млн. електрически превозни средства.
Автомобилният производител заяви, че иска да осигури над 130 ГВтч глобален капацитет за производство на батерии до 2025 г. и 260 ГВтч до 2030 г.
Stellantis беше създадена през януари чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles с PSA Group.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна