Японският автомобилен производител Toyota Motor Corp., най-големият в света по пазарен дял, сигнализира за промяна в позицията си към изменението на климата, заявявайки, че ще постигне по-голяма прозрачност по отношение на мерките, които предприема в това отношение, тъй като е изправен пред засилен натиск от страна на екоактивисти и инвеститори, съобщава Ройтерс.
Концернът се сблъсква с множество критики, след като застана на страната на администрацията на американския президент Доналд Тръмп през 2019 г., която се опитваше да забрани на щата Калифорния да определя собствени правила относно емисиите на парникови газове и горивната ефективност.
Toyota ще преразгледа своя ангажимент, за да потвърди, че е в съответствие с дългосрочните цели на Парижкото споразумение за климата, подписано през 2015 г., изтъква японската компания, добавяйки, че действията ще бъдат обявени до края на тази година.
Автомобилният производител допълва, че ще се стреми да предостави повече информация на акционерите относно усилията му за постигане на въглероден неутралитет.
Четири фонда, управляващи активи за около 235 милиарда долара, притискат Toyota преди годишното събрание на акционерите през юни, за да се ангажира по-сериозно с борбата срещу изменението на климата.
„Този ход не трябва да бъде упражнение по ПР, а да се определи ясен край на лобизма срещу усилията по отношение на климата“, посочва Йенс Мунк Холст, главен изпълнителен директор на датския пенсионен фонд AkademikerPension.
Неопределени климатични действия
AkademikerPension ще обмисли изготвянето на резолюция на акционерите, която да бъде представена на годишното общо събрание през следващата година, ако "Toyota не изпълни ангажимента си", добавят от фонда.
Организацията ще обмисли продажбата на своите активи в Toyota, ако не бъде постигната промяна.
Според Мунк Холст японският концерн многократно е „подкопавал“ усилията за справяне с климатичната криза, включително чрез противопоставянето си срещу решението на британското правителство да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г.
Други инвеститори в Toyota, които призовават за по-ясен климатичен ангажимент, са Church of England Pensions Board, шведската AP7 и норвежката Storebrand.
С нарастващия натиск върху автомобилните производители да относно редуцирането на емисиите, Toyota също се опитва да произвежда електромобили, които могат да се конкурират в световен мащаб с тези на водещите имен в сектора.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
преди 4 години да преразглеждат и да скиват как се пали Теслата от воле при среща с дърво .... мое па Тоягите се научат да праят дизелаци знае ли човек .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар