На специално мероприятие в Пекин германският производител Volkswagen представи новия Touareg. Производството на третото поколение на популярния всъдеход като през лятото, като продажбите ще бъдат ориентирани най-вече към пазарите в Китай, Европа и Русия, съобщи Automedia.bg.
Новият Touareg е построен на платформата MLB, която бе използвана на последните поколения на Audi Q7 и Porsche Cayenne. Всъдеходът е пораснал на размери в сравнение със своя предшестник – дължината му е с 77 мм повече, а широчината - с 44 м. Той обаче е по-нисък със 7 мм. Обемът на багажника е увеличен от 697 на 810 литра.
Въпреки, че е по-голям, Touareg е по-лек. Той е свалил 106 кг. благодарение на използването на алуминии в конструкцията – от този материал е 48% от каросерията. Другите 52% са от високоякостна стомана.
На старта на продажбите всъдеходът излиза с два дизелови и един бензинов двигател. Базовият вариант ще разчита на 3,0-литров V6 TDI с мощност 231 к.с. и 500 Нм. Същият мотор ще се предлага и с 285 к.с. и 600 Нм. Най-мощният дизел на свой ред е 4,0-литров V8 TDI – същият като на Audi A8 и Bentley Bentayga. При Touareg той развива 421 с. и 900 Нм.
Бензиновият вариант е поучил 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, който развива 340 к.с. и 450 Нм. Той заменя досегашния атмосферен 3,6-литров V6. Бензнов мотор ще се използва и при хибридната версия, която ще разчита на 367 к.с. Тази модификация засега ще се предлага само в Китай.
Всички версии на новия Touareg са получили 8-степенна автоматична скоростна кутия. Селекторът на трансмисията е подобен на този на Audi Q7, където вместо класически лост се използва компактен джойстик.
Система за задвижване на четирите колела 4Motion е постоянна, като може да прехвърля до 70% от въртящия мометт та предните колела и до 80% на задните. Управляваща електроника има 5 режима на движение по тежък терен – „Автоматичен”, „Сняг”, „Пясък”, „Трева” и „Експерт”. При последния всички електронни асистенти се изключват и не се намесват в управлението.
Новият Touareg е първият всъдеход в историята на Volkswagen с шаси със завиващи задни колела. При скорост до 37 км/ч те завиват в противоположна на предните посока, като облекчават маневрирането. Така е намален радиусът на завой. При по-висооки скоростни задните колела завиват в същата посока като предните и така се подобрява устойчивостта.
При смяната на поколенията всъдеходът е запазил пневматичното си окачване, но то е преработено. В стандартния всъдеходен режим пътният просвет на Touareg се увеличава с 25 мм. При включването на специален оф-роуд режим каросерията са повдига със 70 мм.
При скорост над 120 км/ч автомобилът се снижаа с 15-25 мм за подобряване на аеродинамиката. Благодарение на преработеното си окачване всъдеходът на Volkswagen може да преодолее ров с дълбочина 570 мм (490 при предшественика му).
След смяната на генерациите Touareg е получил няколко нови системи за безопасност. Той може сам да се движи в задръствания (до 60 км/ч). Системата се казва Roadwork Line Assist, като след нейното активиране машината само маневрира, поддържа лентата на движение, ускорява или спира напълно.
Всъдеходът може да бъде поръчан и със система за нощно виждане, при която електрониката обработва изображението, получено от специална камера, вградена в средата на предната броня. Картина, на която се виждат откритите пешеходци или хора, се появята на електронния приборен панел.
Нито едно ниво на оборудване на Touareg няма да се предлага с аналогови прибори. Те са заменени от 12-инчов сензорен дисплей, на който излизат всички показания. Редом с него е разполоен 15-инчов монитор на мултимедийната система.
Всъдеходът също така е получил матрична оптика, работеща на същия принцип като фаровете на Audi. Светлината може да се настройва в зависимост от обкръжаваща автомобила среда – град, магистрала, извънградско шосе и др.
Touareg е получил и система, позволяваща пътуване на дълги светлини, като тя разполага с по 128 светоиода във всеки фар. Част от тях изгасват при нужда, за да не заслепяват водача на идващия насреща автомобил.
Сред опциите има масаж на седалките с 8 програми, система за аварийно спиране, проекционен дисплей на предното стъкло и 21-цолови джанти. Овен това всъдеходът е получил USB-портове, при това цели 4 на брой. Това отсъстваше дори при топ-версиите на предния модел.


Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Боян Рашев: Среброто ще изпревари златото и през 2026 г.
Биткойн пада под $90 000 след намалението на лихвите от Фед
Българският бизнес мисли за отбрана и няма да вдига ударно заплати през 2026 г.
„Мълчаливи несъгласия“ изострят разделението във Фед след намалението на лихвите
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Какви са слабите места на дизеловия Mercedes-Benz OM651
ЕС тихомълком планира нов клас автомобили с цена под 15 000 евро
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Ерика Кърк: Дъщеря ни няма търпение да отиде в рая, за да види баща си