Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Премиери

Наелектризиращо удоволствие от шофирането: Audi e-tron

С модела e-tron марката с четирите пръстена на емблемата пуска в производство своя първи сериен изцяло електрически автомобил

Наелектризиращо удоволствие от шофирането: Audi e-tron

Снимка: Audi

С модела e-tron марката с четирите пръстена на емблемата Audi пуска в производство своя първи сериен изцяло електрически автомобил. SUV-моделът от луксозен клас има спортен характер и отлична пригоденост за всекидневна употреба. Двата електродвигателя в комбинация с електрическата система за задвижване на четирите колела осигуряват забележителна динамика на пътя и впечатляващи динамични показатели, а високоволтовата акумулаторна батерия обещава пробег от над 400 километра с едно зареждане по WLTP. В съчетание с богатото разнообразие от възможности за зареждане у дома и на път, автомобилът дава на притежателите си възможността да се придвижват изцяло с помощта на електрическа енергия без да се налага да правят компромиси. 

Още по темата

Audi e-tron е електрически SUV, който e функционален както за ежедневието, така и за свободното време и за удоволствие. Той е 4.901 милиметра дълъг, 1.935 милиметра широк и 1.616 милиметра висок. Вътрешният простор и комфортът са типични за моделите от висш клас на марката. С междуосно разстояние от 2.928 милиметра Audi e-tron осигурява изобилно място за петима души и техния багаж. Общият товарен обем възлиза на 660 литра, което гарантира, че електрическият SUV е добре подготвен за дълги пътувания.

Силно представяне върху всякакъв терен: задвижване и динамика на пътя

Ефективност, силно представяне и уверено спокойствие на пътя –Audi e-tron носи изживяване от шофирането от ново поколение. Електрическият SUV се задвижва от два електродвигателя, чиито системни показатели достигат 300 kW мощност и 664 Нм максимален въртящ момент, а придвижването става с нулеви локални вредни емисии и без почти никакъв шум. Максималната тяга се достига в рамките на броени секунди и осигурява фамозен подем. Стандартният спринт от място до 100 километра в час Audi e-tron изпълнява в рамките на 5,7 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 200 км/ч.

Още по темата

Новата генерация на системата quattro осигурява впечатляваща динамика и оптимално сцепление върху всякакъв терен и независимо от атмосферните условия: системата за задвижване на четирите колела тук работи изцяло на електрически принцип. Тя се грижи за изцяло гъвкаво разпределяне на въртящия момент към колелата на двата моста и е в състояние да реагира в рамките на милисекунди. За да постигне максимална ефективност, през повечето време електрическият SUV използва основно задния си електродвигател. Когато водачът изиска повече мощност, електрическото двойно предаване автоматично прави възможно генерирането на повече тяга за колелата на предния мост. Това се случва с превантилвна цел и в потенциално рискови ситуации, още преди да се е стигнало до приплъзване, недозавиване или презавиване. Специално върху настилка с ограничено сцепление, като например сняг, Audi e-tron впечатлява особено силно с динамичния си талант.

Ключов фактор за спортния характер и напречната динамика на автомобила е ниското централно разположение на задвижващия тракт. Системата от акумулаторни батерии е оптимално напасната спрямо размерите на Audi e-tron и е направена под формата на тънки, широки блокове, монтирани в пода на автомобила между двата моста. По този начин центърът на тежестта на Audi e-tron е приблизително също толкова нисък, колкото при една лимузина от идентичен клас. Балансът на теглото също е идеален, тъй като разпределението на масата между двата моста е в съотношение 50:50.

Чрез системата Audi drive select водачът може да променя характеристиките на Audi e-tron в зависимост от ситуацията, състоянието на пътната настилка или личните си предпочитания с помощта на общо седем профила. Системата влияе и на настройките на серийното пневматично окачване, което позволява широк обсег на възможности – от рафиниран комфорт до спортно представяне. В зависимост от скоростта на движение и предпочитанията на водача, пневматичното окачване се напасва автоматично спрямо особеностите на настилката и може да променя клиренса с до 76 милиметра. Специално при дълги преходи снижаването на каросерията подобрява аеродинамичните показатели, което от своя страна води до оптимизиране на ефективността и съответно до увеличаване на пробега. 

Впечатляваща ефективност: рекуперация, аеродинамика и управление на термичните процеси

С едно зареждане на батерията Audi e-tron може да измине до  400 километра според критериите на WLTP. Принос за тази впечатляваща стойност има най-вече системата за рекупериране на спирачната енергия, която допринася за около 30 процента от общия пробег. Електрическият SUV печели енергия по два основни начина: когато водачът отнеме крака си от педала на газта, започва рекупериране на енергия при режим на движение без тяга, а когато задейства спирачките, се рекуперира спирачната енергия. И в двата случая електродвигателите поемат ролята на генератор и преобразуват кинетичната енергия на Audi e-tron в електрическа. До 0,3 g достига рекуперацията на електрическия SUV с помощта на електрическите двигатели. Това се равнява на повече от 90 процента от необходимостите за намаляване на скоростта по време на шофиране. Едва когато водачът предизвика спиране над 0,3 g, се намесват конвенционалните спирачки. Те от своя страна се задействат със светкавична бързина благодарение на новия електрохидравличен принцип на задействане – Audi е първият производител в света, който прилага подобна технология в електрически автомобил. При спиране от 100 км/ч например Audi e-tron рекуперира до 300 Нм и 220 kW. Това се равнява на над 70 процента от общата мощност на задвижването. С подобно постижение не може да се похвали нито един друг сериен модел. Интегрираната електрохидравлична система за управление на спирачките преценява дали SUV моделът да спира чрез електрическите си двигатели, с конвенционалните спирачки или с комбинация от двете, като преценката е индивидуална за всеки от двата моста. Преходът от електрическо към хидравлично спиране е плавен, хомогенен и на практика неусетен за водача. При това спирачната сила остава напълно константна.

Солиден принос за високото ниво на ефективност на Audi e-tron има и прецизната аеродинамика. Ключов акцент тук несъмнено са предлаганите като опция виртуални странични огледала – иновация в серийното автомобилостроене. В техните стойки е монтирана по една миниатюрна камера, чиито изображения се прожектират в интериора на два OLED дисплея с висока разделителна способност. Други аеродинамични трикове остават скрити за очите, като например изцяло покритото дъно на автомобила с алуминиева плоскост за защита на високоволтовата акумулаторна батерия и пневматичното окачване. Това решение намалява коефициента на обтекаемост и редуцира нежеланите въздушни потоци под автомобила. Предвидени са също специални канали за отвеждане на въздух за охлаждане на предните спирачки, както и сложен мениджмънт на топлинните процеси, включващ серийна термопомпа. Благодарение на всички това автомобилът осигурява силно представяне дори при големи натоварвания, дълъг живот на батерията и бързо зареждане с прав ток. С помощта на виртуалните странични огледала Audi e-tron постига коефициент на обтекаемост от едва 0,27 – рекордно постижение в SUV-сегмента. При средностатистически профил на шофиране тази стойност носи предимство от средно 35 километра за всяко зареждане на батерията.

Интелигентни решения у дома и на път: концепция за зареждане

Голямата високоволтова батерия на Audi e-tron може да акумулира до 95 kWh електрическа енергия, което е гарант за дълъг пробег с едно зареждане. Именно поради тази причина в повечето случаи на водачите изобщо няма да им се налага да спират за зареждане по пътя си. По време на дълги преходи е възможно да се зарежда със 150 kW прав ток (DC) – това е първият сериен модел, който предлага такава опция на своя водач. По този начин в рамките на около половин час Audi e-tron е готов за следващия продължителен етап от пътя. Като алтернатива електрическият SUV може да се зарежда и с променлив ток (AC) с до 11 kW, а като опция и с 22 kW. Освен това специалната услуга за зареждане, предназначена за клиентите на Audi, дава на притежателите на e-tron възможност лесно и бързо да ползват услугите на около 80 процента от обществените зарядни станции на територията на Европа. Без значение дали ще зареждате от AC или DC, със 11 или 150 kW – картата, с която разполагате, е достатъчна, за да го направите. С помощта на функцията Plug & Charge, която ще се появи през 2019 година, процедурата по зареждане става още по-опростена: тогава автомобилът сам ще може да извършва процеса по авторизация на зарядната колонка.

За зареждане в собствен гараж Audi предлага различни решения. Серийната мобилна система за зареждане може да се включва както в стандартен домакински контакт на 230 волта, така и в такъв на 400 волта. Предлаганата като опция система connect удвоява интензитета на зареждане до 22 kW. Възможно е и ползването на интелигентни функции, като например зареждане във време, когато тарифата за електрическа енергия е по-ниска, или зареждане от соларен източник в случай, че разполагате с фотоволтаична система. С помощта на myAudi App клиентите на Audi могат да управляват както зареждането на автомобила, така и климатизацията на купето изцяло от своя смартфон.

Визуализирана електрификация: екстериор и интериор

Audi e-tron по ефектен начин пресъздава традиционния стилистичен език на Audi – пренасяйки ни в ерата на електрификацията със своите характерни детайли. Типично за SUV-модел на марката Audi, e-tron се отличава с предна решетка Singleframe с осмоъгълен дизайн и вертикални ламели. Голямата част от корпуса на решетката е от затворен тип и е решен в платинено сив цвят – това прави електрическият модел лесно разпознаваем отдалеч. Разположените в долната част на Matrix LED-фаровете четири хоризонтални линии формират очертанията на специфичните за e-tron дневни светлини. За първи път те са интегрирани директно в самите фарове. Експресивното оформление на праговете с черни вложки подчертава къде се намират батериите, играещи ролята на извор на енергия за Audi e-tron. В задната част ламелите в областта на дифузора демонстрират нагледно отпадането на необходимостта от ауспухови накрайници. Надписът e-tron на задния капак е осветен във „високоволтов“ оранжев сигнален цвят, като опция се предлагат и осветени спирачни апарати.



Първи доставки: факт още в началото на 2019 година

Audi e-tron се произвежда в CO2-неутрален завод в Брюксел, а първите му доставки към европейските дилъри на марката бяха направени началото на 2019 година. В Германия базовата цена на електрическия SUV е 79.900 евро. За клиенти, които вече са поръчали своя автомобил, се предлага лимитирана до 2.600 екземпляра серия „Audi e-tron edition one“, която се отличава с някои специални стилистични детайли и богато оборудване.

Моделът  беше представен в България по време на Световната Купа по ски алпийски дисциплини в Банско 22 – 24 февруари. Поръчките за изцяло електрическия премиерен SUV модел  за страната вече са направени. Повечето центрове от дилърската мрежа на марката разполагат с автомобил за тестово шофиране.

По статията работи: Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

Коментари ()


Още от