Американската аерокосмическа компания Boeing обяви в сряда (29 януари) първата си годишна загуба след повече от две десетилетия на фона на растящите разходи заради мащабното заземяване на самолетите 737 Max, съобщава CNBC.
От концерна заявиха, че загубата за 2019 г. възлиза на 636 млн. долара, първата годишна загуба от 1997 г. За сравнение, през 2018 г. Boeing отчете печалба в размер на 10,46 млрд. долара.
Загубата на компанията за акция достига 2,33 долара през четвъртото тримесечие на изминалата година. Приходите за въпросните три месеца се понижават с 37 на сто до 17,91 млрд. долара, което е значително по-малко от записаните година по-рано 28,34 млрд. долара.
Новият изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун се очаква да говори пред CNBC по-късно днес, за да хвърли допълнителна светлина върху негативните резултати.
Американският концерн понесе тежки финансови щети след двете катастрофи със самолети Boeing 737 Max, в които загинаха 346 души. По-рано този месец концернът прекрати временно производството на този модел самолети, които бяха приземени през март след втория фатален инцидент.
Този процес увеличи разходите на Boeing с над 18 млрд. долара през първото тримесечие, които почти удвоиха стойностите, регистрирани за предходното тримесечие. Сумата включва допълнителни 2,6 млрд. долара за компенсиране на авиокомпаниите и другите клиенти, ползващи 737 Max.
Още 5,6 млрд. долара бяха заделени като компенсация от страна на Boeing през второто тримесечие на годината.
Наскоро компанията обяви своите най-лоши данни при продажбите от десетилетия и предаде първото място в самолетостроенето на европейския гигант Airbus по-рано този месец.
Дейв Калхун, който пое ръководството на Boeing през януари, ще трябва да се изправи пред инвеститорите по време на първия си коментар като главен изпълнителен директор относно финансовия отчет, като се очаква той да уточни плана за възстановяване на компанията след кризата от миналата година.
В рамките на миналата седмица от концерна заявиха, че очакват производството на 737 Max да бъде възобновено до няколко месеца, като прогнозите изтеглят това преди лятото.
Желанието на Boeing да поднови производството преди моделът да е получил регулаторно одобрение за полети, говори, че компанията не се притеснява за преодоляването на оставащите препятствия. Базираният в Чикаго производител се натъкна на редица трудности в опитите си да получи зелена светлина за повторното връщане във въздуха на 737 Max.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той