Популярното приложение за споделяне на снимки и видео Instagram работи по версия, която ще е насочена за деца под 13-годишна възраст, потвърди ръководителят на компанията Адам Мосери пред BuzzFeed News.
Фирмата, която е собственост на Facebook, знае, че много деца искат да използват Instagram, допълва Мосери, но посочва, че все още няма „подробен план“ за проекта.
„Но част от решението е да създадем версия на Instagram за по-млади хора или деца, където родителите ще имат прозрачност или контрол“, твърди още Мосери. „Това е едно от нещата, които проучваме“.
В момента Instagram има политика, която забранява на деца под 13-годишна възраст да използват платформата, пише The Verge.
„Все повече деца питат родителите си дали могат да се присъединят към приложения, които им позволяват да си общуват с приятели“, коментира говорителят на Facebook Джо Осбърн. „В момента няма много опции за родителите, така че работим по изграждането на допълнителни продукти – както направихме с Messenger Kids – които са подходящи за деца, но са управлявани от родителите. Проучваме въвеждането на контролирано от родителите преживяване в Instagram, за да помогнем на децата да бъдат в крак с приятелите си, да откриват нови хобита, интереси и друго“.
BuzzFeed News е видяла и вътрешно съобщение на компанията, в което вицепрезидентът по продуктите на Instagram Вишал Шах твърди, че младежите са определени за приоритет за фирмата.
По-рано тази седмица Instagram публикува в блога си информация, в която посочва, че работи по това да направи платформата сигурна за по-младите потребители, но там не се споменава нова версия за деца под 13 години.
Насочването на онлайн продукти към деца под 13-годишна възраст е свързано не само с много опасения за неприкосновеността на данните, но и с правни предизвикателства. През септември 2019 г. Федералната търговска комисия на Съединените щати глоби Google 170 млн. долара заради проследяване на историята на гледане на деца, за да им показва реклами в YouTube, което е в нарушение на Закона за защита на поверителността на децата онлайн (COPPA). През февруари 2019 г. предшественикът на TikTok – Musical.ly беше глобен с 5,7 млн. долара за нарушаване на същия закон.
През 2017 г. Facebook пусна версия без реклами на своята чат платформа Messenger, насочена към деца между и 6 и 12 години. Според защитници на детското здраве това е вредно за децата. Те дори призоваха изпълнителния директор Марк Зукърбърг да спре услугата. Две години по-късно грешка в Messenger Kids позволи на деца да се присъединят към групи с непознати, което остави хиляди деца в чатове с неоторизирани за целта потребители. Наскоро Facebook сложи край на всичко това и заяви, че са били засегнати само „малък брой“ потребители на Messenger Kids.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ