Социалната мрежа Facebook обяви, че по време на предизборната кампания за президент на САЩ през 2016 г. Доналд Тръмп е похарчил повече за реклама от своя конкурент Хилари Клинтън, предава Bloomberg.
Разкритието идва след като бивш служител на компанията написа статия за Wired, в която развива теория, гласяща, че откакто Facebook рекламите се продават през система за наддаване, а Тръмп се е насочил към хора от по-малките населени места, той вероятно е платил по-малко, за да достигне до въпросната аудитория.
Това предизвика туит от Брад Парскейл, директорът по дигиталните въпроси в кампанията на Тръмп от 2016 г., който побърза да си припише заслугите за ефективността на кампанията и твърди, че е бил сигурен, че рекламите са били 100 пъти по-евтини. Клинтън коментира, че спорната същност на системата трябва да бъде анализирана.
Но всъщност от юни до ноември 2016 г. Тръмп е похарчил много повече, за да постигне повече в рамките на тези месеци, сочи графика, публикувана в Twitter от един от директорите на Facebook Андрю Босуърт. По думите му тази графика излиза наяве “след известни спорове” по темата.
“Цените зависят от фактори като това колко е голяма аудиторията и обекта на кампанията. Тези кампании имат различни стратегии”, туитна той. “Като се имат предвид скорошните спорове за цените, изясняваме нещата без никакви неясноти”.
Facebook обясни, че графиката на Босуърт включва само цените на рекламите, базирани на броя хора, до които тези реклами със сигурност ще достигнат. Рекламите обаче са се разпространили повече и при двете кампании, тъй като потребителите обичайно ги споделят с приятели, което ги прави по-евтини по други показатели.
Парскейл беше избран за мениджър на кампанията на Тръмп по време на изборите през 2020 г.


Танкерът „Кайрос“ е в стабилно положение, предстои извеждането му на безопасно място
Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Земетресение с магнитуд 6,5 бе регистрирано днес в японската префектура Хокайдо
Тенденции при дрехите за коледните празници
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад
преди 7 години Ако "притурим" и плащанията от руските ***.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А стига сте правили реклама на фейсбоклука.Ако заради проста реклама във фейса се ставаше президент на САЩ, то Тръмп направо щеше да го е купил още преди да е обявил кандидатурата си на първичните избори на републиканците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар