Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Twitter е искала да купи Clubhouse за около 4 млрд. долара?

Преговорите са се провалили по неизвестна засега причина и социалната мрежа за аудио дискусии може да търси финансиране при същата оценка

Twitter е искала да купи Clubhouse за около 4 млрд. долара?

Дайън Фоксуърт, съводещ на шоуто „Stock Market Moves“, използва приложението Clubhouse, в Йоханесбург, Южна Африка, в петък, 12 февруари 2021 г. Снимка: Bloomberg LP

Twitter Inc. е провел разговори през последните месеци за придобиване на Clubhouse, нашумялата по време на пандемията аудио-базирана социална мрежа, предава Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.

Компаниите са обсъждали потенциална оценка от около 4 млрд. долара за Clubhouse, твърдят източниците на агенцията, молейки да не бъдат идентифицирани, защото темата е частна. Дискусиите вече не продължават и не е ясно защо са спрели, твърдят те.

Говорител на Twitter отказва коментар по темата, а представител на Clubhouse не  е отговорил веднага на молбата за коментар.

Още по темата

Bloomberg News съобщи по-рано тази седмица, че Clubhouse води преговори за набиране на финансиране от инвеститори в кръг, оценяващ бизнеса му на около 4 милиарда долара. След като разговорите с Twitter са пропаднали, Clubhouse е започнал да проучва дали има смисъл вместо сделка за придобиване да набере финансиране при тази оценка. Приложението позволява на потребителите да водят свои собствени онлайн радио предавания. Слушателите могат да се включат, за да слушат интервюта или дискусии в панела и да поискат да участват в разговори на живо.

Clubhouse е едва на една година, но може да се похвали с изяви от страна на някои от най-големите имена в бизнеса и Холивуд. Утвърдените компании за социални медии бързо започнаха да работят върху собствени версии на Clubhouse, включително Twitter. Facebook Inc. проучва подобна услуга, а LinkedIn и Slack Technologies Inc. на Microsoft Corp. също заявиха, че работят по подобни функции за своите мрежи.

В сряда акциите на Twitter поскъпнаха с около 3%, което дава на базираната в Сан Франциско компания пазарна стойност от 55,1 млрд. долара.

Конкурентът на Clubhouse на Twitter, наречен Spaces, тръгна в края на 2020 г., въпреки че все още е в бета версия и не всички потребители могат да създават или организират публични дискусии. Главният изпълнителен директор Джак Дорси е оптимистично настроен към потенциала на аудиото като нов начин за взаимодействие между хората в Twitter, а компанията отдавна залага на съдържание на живо чрез партньорски сделки и придобивания. На пресконференция в сряда продуктовият директор на Twitter Брус Фалк заяви, че компанията обмисля начини за монетизиране на Spaces, но тези дискусии все още са в много ранен етап.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Andreessen Horowitz се включва в нов кръг на финансиране на Clubhouse