Facebook ще се нуждае „от няколко години“, за да реши своите проблеми със защитата на потребителските данни, смята неговият съосновател и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг. Той би желал да може да премахне тези проблеми за три или шест месеца, но „ще е нужен един доста по-дълъг период“, каза Зукърбърг в интервю за новинарския американски портал Vox. Facebook „ще излезе от тази дупка, но това ще отнеме години“, поясни той.
Заради скандала с предполагаемата злоупотреба с данните на повече от 50 милиона потребители на Facebook от британската фирма за анализ на данни Cambridge Analytica интернет концернът попадна под огромен натиск. Предполага се, че данните са били оценявани и използвани за предизборната кампания на сегашния американски президент Доналд Тръмп. Властите в САЩ и Обединеното кралство започнаха разследвания.
В отговор на скандала Facebook вече обяви редица промени в онлайн мрежата през последните дни. С редизайн на страниците във Facebook потребителите ще могат да имат по-лесен достъп до настройките и функциите, които повишават сигурността на техните профили.
Зукърбърг заяви в интервюто си за Vox, че проблемите на Facebook са възникнали не на последно място, защото компанията му е твърде идеалистична и се е фокусирала твърде много върху положителните аспекти на изграждането на мрежи от хора. Facebook не се е интересувала достатъчно от "негативните употреби" на предоставените от мрежата инструменти.
В интервюто си за Ездра Клайн от Vox Зукърбърг отхвърли идеята, че Facebook не се интересува от потребителите си, наричайки коментарите на главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук "изключително неподходящи". В интервюто си, част от подкаст, публикуван в понеделник сутринта, Марк Зукърбърг повтори целта на Facebook да изгради сайт, който да свързва хората по света. За да достигне до възможно най-много хора, той каза, че компанията му трябва да се опира на рекламен модел, за да направи своя продукт безплатен.
Според Зукърбърг изказването на Кук не е свързано с истината.
През миналата седмица ръководителят на Apple заяви, че никога не би попаднал в ситуацията на Марк Зукърбърг след скандала с Cambridge Analytica, подчертавайки различието между Apple, която продава устройства, от свързания с рекламите бизнес на Facebook и Google, които разчитат на потребителски данни. Той също призова за регулация на данните.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
Кейти Пери и Трюдо с първи общи кадри в Instagram
Руски сили извършват зверства с цивилни в Мали
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп