IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да различаваме професионалистите в консултирането по образование в чужбина

Ето някои от факторите, на които трябва да обърнете внимание, когато искате да разберете дали дадена агенция просто иска да спечели от Вас

15:41 | 12.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Илюстрация:&nbsp;Cosmo&nbsp;</p>

Илюстрация: Cosmo 

И Вие ли сте един от учениците, които искат да учат в Харвард или Оксфорд, но няма кой да Ви помогне?

Или пък искате да следвате музика, актьорско майсторство, спортен мениджмънт или астрономия, но консултантските агенции по образование в България Ви прехвърлят от една на друга с извинението, че те не подготвят студенти, които кандидатстват такива по-особени специалности.

Международната консултантска агенция Cosmo не се страхува да разкаже пред Investor.bg за тайните на бизнеса с консултирането и сътрудничеството за кандидатстване в чужбина, тъй като няма какво да крие.

Ето някои от факторите, на които трябва да обърнете внимание, когато искате да разберете дали дадена агенция просто иска да спечели от Вас или наистина иска да Ви консултира.

1. ФАКТОР – Стратегия на работа на Консултантската агенция

– Стратегията на повечето консултантски агенции е основана на тезата „В чужбина винаги е по-добре“ или „Диплома от чужбина означава реализация на 100%“. Това отчасти е вярно, но не винаги. Чуете ли това – би трябвало онази червена предупредителна лампичка веднага да светне и да се замислите.

+ Един професионален  консултант би трябвало да  Ви разясни, че дипломата от чужбина не Ви гарантира реализация, тъй като има фактори като: в кой университет точно ще  учите, как ще ви бъде преподавано, каква е Вашата лична мотивация, и какъв е Вашият потенциал, разбира се. Професионалният консултант  НЕ залага на тезата „Образование  в Чужбина на ВСЯКА ЦЕНА“.

2. ФАКТОР – Трендове или така наречената „мода“ във Висшето образование

– А случвало ли Ви се е да сте направили вече избор за няколко университета, специалности или дестинации, а консултантът отсреща да не Ви изслушва, непрестанно да Ви прекъсва и всячески да се опитва да Ви убеди, че има по-модерна специалност или държава, отколкото тази, на която Вие сте се спрели, или да се пробва да Ви пробута конкретен каталог/списък с университети без да се аргументира защо те са по-добри или къде се намират в Световните класации на университетите.

Тук говорим за така нареченото „Партньорство“ между консултантските агенции и конкретни посредствени или недотам престижни университети, което реално е основата на Консултантския бизнес по образование в България и в страните от Третия свят.

Фирмите се възползват от „надеждата на младите хора за по-добър живот“, от този който имат в тяхната държава и се стараят да „натикат“ възможно повече кандидат-студенти в гладните за студенти недотам престижни западни университети, които от своя страна се отплащат на „образователните агенции“ като им заплащат щедрите 2000-3000 евро на всеки приет студент.

+ Експертите и  професионалистите, които наистина  консултират,  не биха използвали аргументи като мода, трендове в образованието, а винаги биха започнали с това да Ви изслушат и да Ви насочат към университети, специалности и дестинации спрямо Вашия личен потенциал и спрямо престижността на учебните заведения, която е отразена в Световните класации на университетите. Тези класации се съставят на база реализация на кадрите или по-конкретно статистика като „Колко бързо един студент завършил конкретна специалност, си намира работа по специалността“ или „Колко високо възнаграждение получават студентите, завършили университет в ТОП 100 на Света или такъв, който е на позиция 800-1000 в същата класация“. Един истински специалист по образование никога не би Ви насочил към конктретен университет с аргумент като „Той е много елитен, защото там заминават най-много българи“.

3. ФАКТОР – Консултиране

– Забелязали ли сте, че повечето консултантски агенции само Ви помагат с документите като ги редактират и изпращат до университетите, но рядко някои от тях Ви разясняват какво и как точно ще учите във всеки един от университетите, за които кандидатствате. Тогава къде е „консултирането“ в цялата картинка и защо те се наричат консултантски, а не редакционни агенции за документи или за изпращане на документи? Някои от тях могат ли да обяснят каква е разликата да изучаваш инженерна специалност в Delft University, Холандия или пък в UCL, Великобритания или просто отразяват разликата в таксите на учебното заведение и до там с „консултирането“…..?

+ Консултантските  агенции, на които би следвало  да се доверите, първо биха  Ви направили сравнителна характеристика  на възможно повече учебни  заведения, преди да направите  окончателния си избор, с цел  това да Ви изясни къде имате  по-практическо обучение, къде е  по-академично; къде задължителна  част от обучението е под  формата на стаж; или къде програмата  се изучава в няколко различни  държави с цел разбирането  на културните и професионалните  различия; къде ще Ви преподават  гост-преподаватели от истинския  сектор, а не само преподаватели-лектори  от университета; къде програмата  е мултикултурна и състуденти  ще Ви бъдат хора от над 50 националности, или къде приемът  на студенти е ограничен на  квоти за конкретни страни; кои  университети предлагат договори  с конкретни работодатели и  други такива фактори, които са  от голямо значение при избора  на правилното учебно заведение  за Вас.

4. ФАКТОР – Липсата на Обратна връзка от заминали с конкретната агенция студенти.

– Направило ли Ви е впечатление, че повечето консултантски агенции за образование в чужбина нямат „testemonials“ или на български казано – студенти, които са заминали с тяхна помощ, завършили са и са се реализирали по специалността. Не е ли малко странно, че от хилядите студенти, които заминават чрез тях всяка година, никой не се върна да каже – „Да, те ме насочиха в престижен университет с диполомата, от който ми беше предложена работа по специалността, веднага след като завърших.“

В дън земя ли потъват тези студенти, за да не могат да дадат оценка за услугите на фирмата, която им е посредничила? Или просто започват работа като поредната сервитьорка или строителен работник след като завършат, заради минималните шансове да си намерят работа с дипломата по „Архитектура“, поради факта, че университетът, в който са били пратени да учат от консултантската агенция, всъщност дори не е включен в ТОП 1000 на Световните класации.

+ Една професионална  консултантска агенция по образование  би следвало да Ви запознае  с профилите на студенти, които  не само са успешно приети, но са се и реализирали успешно  по специалността, която са учили. И с това Вие да разберете, че те наистина знаят къде  точно Ви изпращат и дали  да се доверите именно на  тях.

Cosmo е консултантска фирма за образование, която държи на качественото образование и следва международните практики при сътрудничество и консултиране на кандидат-студенти.

Консултантска агенция Cosmo НЕ СИ СЪТРУДНИЧИ с партньорски университети поради изнесените по-горе доводи.

Ние от Cosmo искаме да градим заедно едно по-успешно бъдеще за нашите студенти, а защо не и едно по-
перспективно и добро бъдеще за България.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:49 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още