Lakeside Mall в близост до Детройт трябваше да претърпи цялостно преобразяване, за да стане отново привлекателен. Имотът обаче е в процедура по принудително отнемане от собствениците.
Проблемите на търговския център се превърнаха в спирала, тъй като собственикът GGP Inc. престана да плаща вноските си по заема през миналата година, а след това не успя да намери купувач за имота на фона на сътресенията в търговията на дребно. Така стойността на търговския център падна под заема в размер на 135 млн. долара и беше намалена с още 25 млн. долара през февруари, пише в свой анализ Bloomberg.
Длъжностните лица от местната община обаче са решени да намерят нов инвеститор, който да преобрази имота, дори и да го превърне в офиси и жилища.
"Разбираме, че моловете никога няма да бъдат същите", казва Лука Бонър, съветник по икономическо развитие, който е в екипа, търсещ нов инвеститор за Lakeside Mall. "Електронната търговия взима от пазарния дял на моловете, независимо дали хората искат да го признаят, или не. Това е реалността“, допълва той.
Силите, които стоят зад западането на проекта, определено натискат собствениците на имоти в САЩ да преначертаят плановете си за развитие, за да се справят с бързите промени в индустрията. Това се отнася особено за търговските центрове. Наемодателите трябва да променят курса си и да намерят начини да създадат такова пространство, което да приюти разнообразни наематели.
Десетки търговци на дребно вече подадоха заявление за банкрут през тази година, вериги като Macy's Inc. планират затварянето на магазини заради възхода на онлайн пазаруването и променящите се потребителски навици. Очаква се през следващата една година да затворят около 13 хил. магазина в сравнение с 4 хил. през последните 12 месеца, показват данни на консултантската компания Cushman & Wakefield.
Много инвеститори вече тотално преосмислят търговските си проекти. Един от моловете до Атланта например е преобразен в комплекс с апартаменти, еднофамилни къщи, офиси и малко магазини. През следващата година предстои да отворят врати хотел и конферентен център.
Редица инвеститори стигат до извода, че търговските центрове всъщност умират и постепенно изчезват. Единственият начин да се създаде стойност на имотите е да се произведе преживяване.
Търговският пазар се развива толкова бързо, че дори физическите магазини, проектирани днес, след две години ще изглеждат напълно различно.
В САЩ видимо текучеството на наематели се увеличава. Търговците на дребно и ресторантите вече не са склонни да се ангажират с договори за 10-15 години, особено ако влиянието на търговските центрове отслабва.
Собствениците на имоти се борят с това как да създават пространства, които могат да се използват по различен начин. Един от вариантите е да пресъздават атмосфера на търговска улица и да изграждат цели общности около проектите. Това обаче не е приложимо за всички търговски центрове и някои от тях продължават да търсят варианти.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 8 години За 3 години потокът на хора през моловете е намалял с 50%. Всички магазини и кафета, пицарии и ресторанти базирани там също страдат от тази тенденция. Факт валиден не само за USA, но и за Азия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар