Емисионният скандал, който разтресе Volkswagen, вече взе и първата си жертва – изпълнителният директор на компанията Мартин Винтеркорн подаде оставка, пише Fortune. На този етап няма обявен негов заместник.
В своето изявление директорът на автомобилния гигант посочва, че е „шокиран от събитията през последните няколко дни" и не е вярвал, че подобно нещо може да се случи във Volkswagen Group. Оставката му е израз на отговорността, която носи начело на компанията, допълва още той.
В последните дни той нееднократно се извини за скандала, но натискът от Борда на директорите на компанията се оказа прекалено силен и той реши да се оттегли.
Малко по-рано днес и германската прокуратура обяви, че може би ще стартира наказателно производство срещу Volkswagen (VW) заради скандала с манипулираните вредни емисии на дизелови автомобили, произвеждани от компанията, съобщава Financial Times.
Германското правителство призна, че е знаело за типа софтуер, който концернът е използвал във въпросните автомобили, за да манипулира данните за вредните емисии, отбелязва изданието. Все пак кабинетът отрече обвиненията, че е бил наясно с манипулациите и дори създаде официална комисия за разследване на аферата.
От държавната прокуратура в Долна Саксония, където е седалището на VW, съобщиха днес, че започва предварително разследване на някои неназовани служители в компанията. Прокуратурата уточнява, че стартира проверката заради множество сигнали на граждани.
Volkswagen се забърка в сериозен скандал, след като в края на миналата седмица призна, че е използвал специален софтуер, за да манипулира данните за вредните емисии от няколко модела дизелови автомобили, продавани в САЩ. Компанията получи обвинения от американската екологичен регулатор, който може да наложи глоба до 18 млрд. глоба на германския производител на автомобили.
Концернът междувременно съобщи, че същия софтуер може би е инсталиран в до 11 млн. автомобила по целия свят. Всички коли са с такъв тип двигател, който е показал значителни отклонения при данните за вредните емисии при тестове и при реално шофиране.
Fitch Ratings междувременно съобщи, че заради скандала ще ревизира кредитния рейтинг на компанията, в момента А.
Правителствата в няколко държави вече също разследват германската компания.
За няколко дни акциите на концерна изтриха над 30 на сто от стойността си. В следборсовата търговия във Франкфурт книжата поскъпнаха с 8 на сто до малко над 114 евро за брой.
Според анализатори компанията има нужда не само от нов главен изпълнителен директор, но и от ново начало и пълно обновяване на корпоративната култура. Скандалът повдигна и въпроси за бъдещето на дизеловата технология заради опасенията от замърсяване на въздуха и преждевременна смърт във връзка със замърсяването.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 10 години Това заглавие въобще не е свързано с проблема - какъв толкова е директора в една компания? Безсмъртен или нещо повече? Работи за заплата, като стане фал - айде. Кой искате да се махне в този случай - някой от монтьорите на линията ли?Въобще проблема тук не е свързан с някой си директор, а с това, че природата е замърсявана, а обществото заблуждавано, че това не е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ами явно са се разигравали парички яко отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Германското правителство призна, че е знаело за типа софтуер, който концернът е използвал във въпросните автомобили, за да манипулира данните за вредните емисии..." - май ни взимат за тотални ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар