Базираният в Грац австрийски поддоставчик за автомобилната промишленост Magna проучва възможността за откриване на нов завод в България, пише австрийският всекидневник Der Standart.
„Ние водим разговори, но това е нещо нормално“, е заявил говорителят на компанията Рей Хусетович. Той е добавил, че компанията проучва и други страни в Източна Европа. Der Standart обаче отбелязва, че с официалните 3,80 евро на час заплатите в България са едни от най-ниските на континента.
Представители на Magna са посетили София в сряда, за да обсъдят възможностите за инвестиции. Българските представители са положили сериозни усилия, а разговорите са протекли в приятелска атмосфера, пише медията. Властите са предложили на австрийците място за завод в централната част на България.
Според Der Standart конкретният повод за преговори на българското правителство с австрийците са били провалени по-рано през септември преговори на Magna с българската компания Litex Motors за покупката на завода ѝ в Ловеч, като идеята била компанията да продължи да продава автомобили с марката Great Wall, а Magna да започне производство на коли. Цената на сделката се въртяла около 10 млн. евро, а инвестицията можело да открие 5000 работни места.
Трансакцията би била трудна за осъществяване, защото Litex е сред масата на несъстоятелността на Корпоративна Търговска Банка. Срещу съсобственика на компанията Гриша Ганчев пък от 2012 г. има разследване на прокуратурата заради подозрение в укриване на данъци.
Австрийскo-канадската Magna International произвежда авточасти, както и асемблира цели автомобили по поръчка на свои клиенти като Mercedes, Chrysler, Saab, BMW. Magna e борсово котирана компания от 1962 г. Акциите ѝ днес се търгуват на борсите Toronto Stock Exchange (MG) и New York Stock Exchange (MGA).
Като цяло концернът има 287 производствени операции и 81 центъра за развойна дейност и иновации в 29 страни. Общите служители на компанията са около 124 хил.
В Европа Magna има над 137 завода и 41 000 служители. В България компанията имa един производствен завод и 400 служители в община Пловдив. Toва се случи, след като преди няколко години оперативното подразделение на компанията - Magna Powertrain, придоби завода на Ixetic за 308 млн. евро. След трансакцията канадско-австрийското дружество увеличи почти двойно броя на заетите в завода.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан


преди 10 години В Стара Загора ще е заводът.Ще сглобяват БМВ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години В Стара Загора ще е заводът.Ще сглобяват БМВ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Разбирам недоволството напълно. Някакви си чужденци идват заради ниските заплати. Съвсем друго си е когато отровните ТЕЦове на Ковачки или "строителите" на Гергов, да, ония дето режат колоните на сградите отвътре" са тука заради сините очи на Боце и процъфтяват като част от екосистемата на корупцията. Аз им се чудя на акъла на Магна за какво ли им е да идват като ние сме евтини на заплатите, ама сме много скъпи за всекви други "услуги" в нашата бизнес среда отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Странно като чета такива статии имам чувството, че не живея в България. Магна вече има завод у нас и той се намира в Индустриална зона Раковски до Пловдив. Който не вярва мисля, че няма да му е трудно да се увери. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Някой много държи да се фалира завода на Литекс ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години В България винаги е било популярно да не се плаща, така наречените партизани и обявени за комунисти са били точно хора уреждащи силово някой да си плати, за млякото, за вълната. А Германия е използвала с пълни шепи да ги "купува" на безценица от тук..защото са много хубави германците. Та и тези са се засилили за насам за да не плащат - хубавци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години В България винаги е било популярно да не се плаща, така наречените партизани и обявени за комунисти са били точно хора уреждащи силово някой да си плати, за млякото, за вълната. А Германия е използвала с пълни шепи да ги "купува" на безценица от тук..защото са много хубави германците. Та и тези са се засилили за насам за да не плащат - хубавци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Китайските коли са им трън в петата, по скоро са искали да го закрият. отговор Сигнализирай за неуместен коментар