Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. има толкова силно желание да се върне в Китай, че е разработила софтуерен инструмент за цензура, който може да се ползва на географски принцип и който може да убеди властите в Китай да ѝ разрешат да се върне във втората по големина световна икономика след седемгодишна забрана, съобщава New York Times.
И докато това може да помогне на китайското правителство да свикне с Facebook, завръщането на компанията в страната може да отнеме години, ако изобщо се случи, заради лицензионни ограничения и други нормативни актове, които са в полза на местните фирми. Китай блокира най-голямата социална мрежа в света през 2009 година, припомня Bloomberg.
Главният изпълнителен директор на мрежата Марк Зукърбърг посещава често Китай, но компанията все още е далече от назначаване на служители в офиса си в центъра на Пекин, който тя взе под наем през 2014 г., пояснява източник, запознат с въпроса. Компанията още не успява да получи лиценз за назначаване на служители там, въпреки че те ще продават реклами, показвани извън страната, а няма да работят над местна социална мрежа, казва лицето. Дейността по продажба на реклами за Китай в момента се извършва в Хонконг.
Според медията разработеният от Facebook софтуер пречи на постове да се появяват в списъка с новини на потребителите в определени райони. Технологията е разработена с одобрението и подкрепата на главния изпълнителен директор Зукърбърг, съобщава вестникът. Софтуерът не премахва самите постове, а ще позволи на трета страна да следи популярните постове и теми, които потребителите споделят в мрежата. Третата страна ще може да контролира дали те се показват в списъка с новини на потребителите. Самият Зукърбърг е заявил според New York Times, че за Facebook е по-добре да разреши разговорите в страната, дори да не са пълноценни разговори.
„Ние отдавна заявихме, че сме заинтересовани от Китай и отделяме време, за да разберем и да научим повече за страната“, пояснява говорител на Facebook пред Bloomberg. “Въпреки това ние не сме взели решение за влизане в Китай. Нашият фокус в момента е върху подпомагането на китайските предприятия и разработчици да се разширяват към нови пазари извън Китай с помощта на рекламната ни платформа“. Компанията отказва да коментира материала на New York Times или свързани с нейните недвижими имоти теми.
Facebook е наела пространство във финансовия център на Пекин през 2014 г., твърдят хора, запознати с въпроса. Името на фирмата не се появява в списъка на наемателите на офиси в момента.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото