Бургас
Спад на търсенето на промишлени помещения и складове има и в Бургас въпреки наличието на добри и реновирани складове, отговарящи на изискванията, констатира представителят на платформата в града Валентин Косев. Според експерта основният проблем е, че наемодателите не са съгласни да отдават складове за производство. Причината е, че трябва да се правят реконструкции и ремонти, които да нарушат целостта и вида на помещенията.
Основните сделки в града са сключени в началото на 2019 година, като основно става дума за сделки, започнати в края на 2018 г. Много чуждестранни фирми опитват да навлязат на пазара в града, но до реални сделки не се стига, отбелязва Косев.
Наемните нива остават непроменени – между 2,5 и 3,5 евро на кв.м. Търсенето е насочено основно към малки помещения за автоработилници на ниски цени.
Стара Загора
Сериозен спад в търсенето и предлагането на складове и промишлени помещения през първото полугодие е регистриран и на пазара на индустриални имоти в Стара Загора, съобщава представителят на платформата в града Огнян Георгиев.
Търсят се предимно имоти с по-малки квадратури и на ниски нива на наемите (3 лв. за кв.м), както и на ниски цени за покупка. Купувачите и наемателите са предимно фирми от дребния и среден бизнес. Търсенето на парцели за застрояване обаче се запазва на стабилно ниво, отбелязва Георгиев. Реализираните сделки са предимно за собствени нужди, а не със спекулативна цел, препродажба или за наеми. Липсват потенциални инвеститори за построяването на големи складови площи или индустриални паркове.
„Усилията на инвеститорите и строителите се насочиха предимно в сектора на жилищното строителство, където се забеляза огромен ръст в сравнение с предишните 2-3 години, както по количество застроени площи, така и в повишение средно с 18-20 % на техните цени. Що се отнася до складовите и промишлени площи се наблюдава патова ситуация, няма предлагане, както и търсене“, обобщава Георгиев. Той допълва, че икономическата обстановка в региона не е добра и не се създават условия привличане на инвестиции за създаване на нови индустриални зони.
Плевен
Застой в реализирането на проекти има и в Плевен, както и в областите Плевен и Ловеч, а търсенето на промишлени и складови имоти е инцидентно, отбелязва Ангел Иванов от представителството на платформата за региона.
„Все още достъпът да региона е силно ограничен и въпреки продължаващото строителство на автомагистрала „Хемус“ инвеститорите са внимателни и предпочитат региони с развита пътна мрежа, ж.п. мрежа, летища и пристанища, които все още липсват в северната част на страната“, пише Иванов. Наличието на работна ръка е още един от факторите, които се отразяват на търсенето, вътрешната инфраструктура, липсата на нови и съвременни помещения за производствени или складови цели почти липсват и основно се строят за собствени нужди, допълва експертът.
При наемите се запазва стабилно търсенето на площи под 1000 кв.м, основно за складови дейности и малки производства на цени между 3 и 5 лв. без ДДС. За площите над тази квадратура все още няма интерес, няма и много предложения на подобни имоти клас А и Б, констатират от платформата.
„Както знаем, Южна България вече се задъхва в основните индустриални райони, въпреки че предлагат в пъти по-качествени проекти, но и на доста по-високи ценови нива. Разчитаме, че добрите цени на терени и почти готовия достъп с автотранспорт биха довели нови инвеститори, също така и местните производители биха разширили и увеличили производствата си при нараснали поръчки, добри нива на износа и работата по поръчка с чуждестранни възложители“, отбелязва Ангел Иванов.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева