IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Netflix се насочи към рекламния бизнес, който преди никак не харесваше?

Компанията търси нови възможности за растеж

17:07 | 04.08.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Компанията не е посочила какво биха платили клиентите за включващата реклами услуги, но се очаква тя да е под сегашната най-евтина опция от 9,99 долара.

Създаването на услуга, включваща реклами, не е единственото нещо, което компанията прави в стремежа си да съживи растежа си. След години, в които се отнасяше към споделянето на пароли като към маргинален проблем – през 2016 г. Хейстингс дори каза, че харесва тази практика – Netflix планира през 2023 г. да започне да таксува домакинствата, които до правят.

Въпреки че базата от абонати на Netflix нарасна, съотношението между плащащи потребители и заематели на пароли остава относително постоянно през последните години, коментира източник, запознат с метриката. Това предполага, че споделящите не се превръщат непременно в плащащи потребители, след като са изпробвали услугата, твърдят някои анализатори.

Въпреки че делът на отказването от услугите на Netflix се забави от историческия си връх през април, по-малко от новите клиенти на компанията остават след първия месец на ползване на платформата според компанията за проучвания Antenna.

22% от новите абонати, които са се присъединили към Netflix през май, са се отказали в рамките на месец спрямо 17% по същото време миналата година, допълва компанията. Netflix каза, че увеличението на цените в САЩ в началото на тази година е допринесло за по-голямото оттегляне на клиенти, но че нивото се връща към това, което беше преди ценовите изменения.

Макар че Netflix твърди, че остава ангажирана с модела, при който епизодите на сериалите се пускат всички едновременно, компанията започна да пуска разделно епизодите на някои популярни заглавия като новия сезон на „Stranger Things”. По този начин услугата се приближава към поетапното пускане на съдържание като това в традиционните мрежи като AMC и HBO. Някои анализатори казват, че тази практика може да помогне за намаляване анулирането на абонаменти и да кара потребители да се връщат към платформата.

Предизвикателството за Хейстингс и съизпълнителния директор Тед Сарандос е да намерят начини да генерират нови приходи, без да губят това, което направи Netflix достатъчно привлекателен, за да натрупа аудитория от около 220 млн. абонати. Предлагането на по-евтина, включваща реклами услуга, и премахване споделянето на пароли може да отблъсне някои от сегашните клиенти.

„Ако плащам за услуга, тогава не искам да виждам реклами“, коментира 23-годишният Мигел Карвальо, който живее в Торонто и споделя премиум абонамент за Netflix с родителите и сестра си, въпреки че живеят в различни домакинства. Той е бил разочарован от увеличението на цените за Netflix в последните години и твърди, че не иска да вижда реклами, нито да плаща повече, за да споделя акаунта си, особено като се има предвид ускоряващата се инфлация. Netflix твърди, че ще продължи да предлага услуги без реклами.

Въпреки поредните тримесечия със загуба на абонати, Netflix все още вижда огромен потенциал за растеж от онлайн потребители от целия свят. Вътрешно компанията се опитва да подобри инфраструктурата си, за да поеме до 500 млн. абонати в следващите три години, твърди източник, запознат с въпроса.

Netflix очаква да се възстанови през третото тримесечие и да спечели абонати.

Последна актуализация: 11:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още