Марката луксозни автомобили Mercedes-Benz на Daimler AG се сдоби с регулаторно одобрение за внедряване на система за автономни задвижване в Германия преди американския конкурент Tesla Inc., печелейки преднина в надпреварата за търговска реализация на по-високо ниво на автономност на един от най-големите автомобилни пазари в света, съобщава Bloomberg.
Автомобилният производител получи зелена светлина да пусне в продажба своя пакет Drive Pilot за използване от шофьори по германските пътища при ограничение на скоростта от 60 километра в час.
Системата е одобрена за автономно шофиране от трето ниво, с което изпреварва Autopilot на Tesla, която разполага с второ ниво. Трето ниво позволява на шофьорите да свалят ръце от волана при относително бавно движещ се автомобил.
„Drive Pilot позволява на водача да загърби трафика и да се съсредоточи върху определени второстепенни дейности“, изтъкват от Mercedes. „Например да общувате с колеги от офиса чрез автомобила, да пишете имейли, да сърфирате в интернет или да се отпуснете и да гледате филм“, добавят от компанията.
Tesla, Waymo на Alphabet Inc. и други компании се надпреварват в сферата на автономните технологии от години. Напълно автономно превозно средство би било изключително привлекателно за по-богатите клиенти, позволявайки на шофьорите да работят или да използват системи за развлечение по време на пътувания.
Mercedes получи разрешение за употреба на своята система само в Германия, но заяви, че се стреми към регулаторно одобрение и в други юрисдикции. Drive Pilot ще се предлага като опция за моделите от S-Class и EQS от около средата на следващата година. Автомобилният производител не е решил колко ще таксува потребителите за системата, която е получила позволение за употреба по пътища с обща дължина от 13 000 километра.
Оптимистични възгледи
Tesla се сблъска с проблеми в Германия със своята технология за подпомагане на водача, след като германски съд отхвърли търговското приложение на Autopilot през миналата година, заявявайки, че американският концерн е подвел потребителите за това до каква степен системата може да отмени водача.
Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск отдавна предлага оптимистични възгледи за възможностите на своите автомобили, като дори започва да таксува на клиентите с хиляди долари за функцията „Пълно автономно шофиране“ през 2016 г. Години по-късно Tesla продължава да продължава потребителите да действат с внимание при употреба на Autopilot и да са готови да поемат управлението във всеки един момент.
Mercedes не е първият автомобилен производител, който предлага на пазара технология с трето ниво на автономност при сериен автомобил. През 2020 г. японският концерн Honda Motor Co. получи одобрение от японските регулатори за употребата на подобна система, интегрирана в модела Legend.
преди 3 години Абе каква тесла бе, оня китайски завод за сапунерки на батерии ли ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар