IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nio ще инсталира 1000 станции за смяна на батерии в Китай през 2023 г.

Планираните съоръжения могат да заменят изтощената батерия с нова за по-малко от 5 минути

18:47 | 29.03.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският стартъп за електрически превозни средства Nio планира да изгради допълнителни 1000 станции за смяна на батерии в Китай тази година като част от своята стратегия за насърчаване както на зареждането на електромобили, така и на съоръженията за смяна за батерии сред клиентите, съобщава Nikkei Asia Review.

Nio изгражда мрежа от станции за смяна на батерии от 2018 г., като компанията е развила мрежа в Китай от около 1300 обекта. От въпросните 1000, които стартъпът планира да инсталира тази година, 900 ще бъдат модели от трето поколение, които могат да заменят до 408 батерии на ден.

Когато превозно средство е паркирано пред такава станция, то автоматично влиза вътре, където батерията му бива подменена. Цялата операция се завършва за четири минути и 40 секунди, 1 минута по-бързо от предишните станции на компанията.

Смяната на батерията може да осигури пробег на електромобила по-бързо от презареждането ѝ. По-малките батерии също могат да бъдат заменени с такива с голям капацитет при пътуване на дълги разстояния.

Според Китайската асоциация на производителите на автомобили през 2022 г. в страната са продадени 5,36 млн. електромобила, което е 80% повече спрямо предходната година.

По-рано този месец ръководството на Nio обяви, че е уверено, че компанията ще постигне своята цел за двукратно увеличение на продажбите до 250 хил. превозни средства през тази година.

Според финансовия директор Стивън Фън Nio ще направи това чрез нови модели, както и чрез разширяване на своята мрежа от станции за смяна на батериите.

Постигането на целта за продажбите от четвърт милион превозни средства ще бъде крайъгълен камък за Nio, която достави 122 486 автомобила през 2022 г. Въпреки че това е с 34% повече от предходната година, компанията не успя да постигне първоначалната си цел, тъй като продажбите бяха възпрепятствани от анти-Covid ограниченията в Китай.

Сега обаче концернът е изправен пред засилваща се конкуренция на местния пазар, където избухна ценова война заради стремежите на големите автопроизводители като BYD Co., Tesla Inc., Volkswagen AG и Ford Motor Co. да увеличат продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:48 | 29.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
тази технология е изключително разточителна към двата най-скъпи ресурси в момента . не случайно никой от големите не я подкрепя . а и нарушаването на целостта и здравината на автомобила не е за подценяване при всичките тези манипулации ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още