Продажбите на електрически превозни средства в световен мащаб са нараснали с 21% на годишна база през юли, като това е най-бавният темп от януари насам, тъй като инерцията в продажбите на плъгин хибриди в Китай се забавя, съобщава Ройтерс, цитирайки анализ на консултантската фирма Rho Motion.
Китай е най-големият пазар на автомобили в света и формира повече от половината от световните продажби на електрически превозни средства, които според данните на Rho Motion включват напълно електрически коли и плъгин хибриди.
Общият ръст на продажбите на автомобили се забавя през юли, като BYD, най-големият производител на електрически превозни средства в света, регистрира третия си месечен спад за годината.
Сравнително слабото забавяне при общите продажби на електромобили обаче показва, че други пазари компенсират част от низходящия натиск. В Европа продажбите растат, подкрепени от стимули, насочени към ускоряване на декарбонизацията.
Глобалните продажби на електрически превозни средства са се увеличили до 1,6 млн. броя през юли, изчислява Rho Motion.
Ръстът на регистрациите на това задвижване в Китай, който достига средно 36% на месец през първата половина на годината, се забавя до 12% през юли заради паузатата в някои правителствени схеми за субсидиране на покупки на такива превозни средства през 2025 г., посочва анализаторът на Rho Motion Чарлз Лестър.
Продажбите в Китай достигат като обеми около 1 млн. превозни средства. Продажбите в Европа скачат с 48% до около 390 хил. броя, а регистрациите в Северна Америка се повишават с 10% до над 170 хил. броя. Продажбите в останалата част на света растат с 55% до над 140 хил. превозни средства.
„Въпреки регионалните различия общата посока при приемането на електрически превозни средства през 2025 г. остава силно възходяща“, подчертава Лестър.
Очаква се продажбите в Китай да се върнат към силен растеж от август, тъй като Пекин и местните власти ще осигурят нови средства за схемите за субсидиране, докато намаляването на данъчните облекчения в САЩ за закупуване или лизинг на нови електрически превозни средства в края на септември ще охлади търсенето там, добавя Лестър.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 3 месеца Ако имах достъп до "лесни пари", можех да си сменям колата, когато пепелникът се напълни. Но, първо, не пуша. И второ, нямам достъп до гепени парички. Затова спокойно си карам колата на газ и си свиркам. Газ има навсякъде и некви си акушерки няма как да пробутват метанол на газова кола. А да си сменям колата без особена нужда, няма да стане. Освен ако съм от "екстра категорията", дето си сменя колата, когато пепелникът се напълни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Достатъчно хора има вече, които не са от култистите на зеления хайвер и са склонни да споделят каква мъка е да използваш кола-играчка. От Англия, Австралия и САЩ идват доста интересни истории. За реалната скорост на зареждане, за реалният пробег, и особено интересно - за реалните цени на километър. Британците изглежда са особено прецакани, понеже на моменти им излиза близо двойно за километър спрямо дизелчето. Зеленият хайвер пак вонни отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца В България регистрираните електрички са повече отколкото в Гърция , Сърбия и Северна Македония взети заедно . В Северна Македония са колкото в един квартал на София , не че има значение , ама да ги отбележа ... :))) ... Ако ги сравняваме на глава от населението са три пъти повече отколкото в Румъния . Зарядните станции се увеличават с двуцифрен ръст всяка година . И това без стимули . И със скъп въглищно-ядрен ток !! Щото в Германия завалиите карат на слънце и вятър ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца До: cyclop ... Хаха ... разликата да караш електрически автомобил спрямо ДВГ е около 5 (ПЕТ ПЪТИ) при домашно зареждане в гаража . Градска малолитражка на ток зареждана в гараж харчи около 2-3лв на 100км ... С твоя дарак колко ти е градското ве ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца Струва по-скъпо да заредиш играчка на батерии, отколкото истинска кола, затова пък пътуването отнема много, много по-дълго, и никога не е сигурно дали ще стигнеш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар