За разрешаване на проблема с остарялата водопреносна мрежа само за най-спешните дейности са необходими 3,7 млрд. лева. Това съобщи вицепремиерът Атанас Зафиров след края на първото заседание на новосъздадения Национален борд за водите, предава БТА.
По думите му едва 25% от подадените общински проекти за финансиране от държавата са за подновяване и ремонт на ВиК инфраструктура. "Има цели области, лишени от европейско финансиране. Ще предложа в бюджета да се сложат проекти с предимство за ВиК", каза вицепремиерът.
Зафиров ще поиска в бюджета за следващата година да има заложено финансиране с предимство на проекти, засягащи ВиК инфраструктурата, стаа ясно още от коментара му.
По данни на Министерството на финансите през 2025 г. със средства от държавния бюджет ще се финансират 579 проекта на общините, като стойността на проектите е 775 млн. лв., каза Зафиров. До края на 2027 г. във ВиК сектора е планирано финансиране за 1,1 млрд. лв., допълни той.
По време на заседанието са обсъдени и възможностите Българската банка за развитие (ББР) да се включи в процеса на финансиране на проекти. Банката е част от ръководството на борда. Новата институция ще заседава два пъти в месеца, а веднъж месечно ще докладва на Народното събрание резултатите от работата си.
Министерският съвет създаде Национален борд по водите след решение на Народното събрание относно предприемане на спешни мерки за преодоляване на водната криза в страната. Целта е да се координират действията за преодоляване на водната криза през тази година, както и усилията на всички заинтересовани институции за превенция на евентуални бъдещи кризи.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
преди 2 месеца До: wart ... за каквото плащате като строителство на магистрали това получавате ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца това не е много, вие ще откраднете само от лепене на стиропор върху частни имоти 4 млрд само тая години, а тотално вече сигурно са 20 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца С парите които ще бъдат финансирани проектите ще бъдат откраднати само малък процент ще остане за финансиране . И всичко това ще продължи с години 20-25 години като ще се отделят допълнителни все нови средства и никога няма да бъде завършено . Докато строят в същото време ще започнат ремонтите както стана с Автомагистралата А1 още не завършена беше започнаха ремонтите й и няма край -- вечно някои участъци са в ремонт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар