Втори танкер, превозващ втечнен природен газ (LNG) от санкциониран от САЩ руски износен терминал, пристигна в Китай в събота, докато Пекин продължава да разширява обхвата на отношенията си с Москва въпреки Вашингтон, съобщава Bloomberg.
Танкерът „Восход“, превозващ товар от завода за втечнен природен газ Arctic LNG 2, е акостирал на терминала Бейхай в южната част на Китай, показват данни за проследяване на кораби, анализирани от Bloomberg.
Първата пратка от Arctic LNG 2 пристигна в Китай в края на август. Това се случи преди посещението на руския президент Владимир Путин, по време на което двете страни затвърдиха енергийните си отношения с поредица от споразумения за газопроводи. Arctic LNG 2 се сблъска с проблеми при намирането на купувачи, след като беше поставен в черен списък от администрацията на бившия американски президент Джо Байдън през 2023 г.
Според данните за проследяване на корабите, поне още три кораба от Arctic LNG 2 изглежда плават към Китай. Доставката на други пратки може да отнеме повече време, тъй като ледът се е натрупал по Северния морски път, което затруднява традиционните кораби да преминават по-краткия маршрут до Азия.
По време на визитата на Путин в Китай двете страни постигнаха "юридически обвързващ меморандум" за газопровода "Силата на Сибир 2", изтъква след срещата ръководителят на "Газпром" Алексей Милер. Той посочи, че в него няма определени цени, а по-късно се оказа и че няма и други подробности като доставени количества и срокове за реализацията, но определи подписания документ като възкресяващ проекта, който в последните години беше в "мъртва точка", заради нежеланието на Китай да се ангажира със строителството.
Изграждането на "Силата на Сибир 2" може да носи по 2,5 млрд. - 4,3 млрд. долара годишно за "Газпром". Това е далеч под 20-те млрд. долара, които компанията изгуби от Европа, казва Сергей Вакуленко от "Карнеги".
Засега много от нещата, които Путин договори в Китай, включително и за "Силата на Сибир 2", ще останат тайна, казва анализаторът Александър Габуев от "Карнеги Енерджи" пред WP. Според него, на базата на снимките от срещите, има много разговори в различни сфери - военно сътрудничество, обмен на технологии и т.н.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа


преди 2 месеца До: гъбко Много зависи и каква част от дълга е външен, Япония има 240% от БВП, но над 90% от него е в Японски ръце и издържат, други разчитащи на външен дълг и вдигат кепенците още при 110-120%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: гъбко ... 300% , но ще стане и 400 , само една петилетка най-много ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Европа сериозно трябва да стегне колана, да се вкарат дефицитите под 3% до края на десетилетието, иначе нищо хубаво не я чака. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Колкото до Европа: Франция вече е по-дълговата пързалка, Великобритания обаче може и да я изпревари, Германия е в стагнация от 3 години, Финландия също, на Полша и намилиха рейтинга днес, щото почти стигна дефицита на Румъния. Италия пък и Испания при първия по-голям дългов трус и ще глътне вода, нищо че сега я дават за пример с феноменален разстеж от 1.4% . От Дания която разчитат на разстеж от хапчета за отслабване...wtf. Ирландия и Португалия вече ги видяхме предната дългова криза, ама сме 3 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Е те повечето ми минуси са от симпатизанти на възраждане, сигурно щото съм написал че Москва е в партер отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Явно тук се толерират безделниците и лъжците! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Achtung ... що редиш всички в некви ваши си пози дето ги обичате във възззраждане ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: БОНВИВАН1 ... точно са си го написали !! в момента има лед , дори замръзнали в него айсберги , и не могат да преминават кораби , освен най-висок леден клас - например ледоразбивачи ... засега превозвач на LNG клас ледорабивач не ми е известно да има построен и едва ли ще има , щото превозваният газ трябва да е със златен прах в него ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Писаруките, Вие шегувате ли се?! Какъв лед на 6 септември по северният морски път!!! Моля да се образовате преди да пишете глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Ако слагаш Европа като третина от която зависи нещо си в грешка, Пекин и Вашингтон си разделиха всичко. Москва и Брюксел са в партер. отговор Сигнализирай за неуместен коментар