В Столична община е постъпил проект за възстановяване на Симеоновския лифт от собственика на лифта „Витоша ски“ АД, която е собственост на италианската компания TechnoAlpin. Това съобщи кметът на София Васил Терзиев, цитиран от пресцентъра на общината.
Симеоновският лифт, който бе единственият работещ през последните години, беше спрян окончателно в края на 2023 г.
"Първата същинска стъпка за възстановяване на Симеоновския лифт е реализирана", посочи Терзиев. През април неговият екип представи Визия за Витоша. „Ясно заявихме какво трябва да се случи, за да има София отново лифтове. След това разработихме конкретна пътна карта, като посочихме необходимите действия и отговорните институции", допълни той.
"Заявихме също, че ако инвеститорът не изпълни първата стъпка – идеен проект до края на август, ще търсим алтернативен път за възстановяване на витошките лифтове", отбеляза Терзиев.
План Б предвиждаше възстановяване на Драгалевския лифт с общински средства.
Идейният проект за Симеоновския лифт включва разработки на двата водещи производителя на лифтове в света, включително изчисления за капацитет на линията и промени в стълбовете и станциите на сегашния неработещ лифт.
Какво предстои?
Според Васил Терзиев след внасянето на идейния проект в общината следва анализ на законовата рамка, което е отговорност на министерствата на земеделието и на околната среда и водите и на Народното събрание.
Трябва да е актуализира и Планът за управление на природен парк "Витоша", за което отговарят същите министерства и Министерски съвет. Столична община пък ще се заеме с приемането на подробни устройствени планове за осъществяването на проекта.
"Вече работим по нужните градоустройствени процедури. От Столична община ще положим максимални усилия да свършим своята работа – ще помогнем и на другите отговорни страни да свършат своята", каза Терзиев.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 3 месеца Вариант 1: Министерствата го спират. и кметът излиза "виновен". Вариант 2: Променя се плана за управление и горе от резерват и вододайна зона става камънак с ерозия и пак няма да може да се кара. Възстановяване на Драгалевски със собствени средства на общината не съм сигурен колко добра идея е т.к. и двата са частна собственост благодарение на умника от Банкя. Трябва да е придружено с национализация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар