IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Ясен Ишев: Бизнесът има интерес да изгради магистрала "Рила" на концесия

Как може да се облекчи тежкотоварният трафик, коментира председателят на Научно-техническия съюз по транспорт и секретар на Федерацията на научно-техническите съюзи

20:00 | 30.09.25 г. 2
Снимка: АПИ
Снимка: АПИ

Една от магистралите, които могат да бъдат изградени на концесия, чрез публично-частно партньорство, е АМ „Рила“. Това съобщи инж. Ясен Ишев, председател по Научно-техническия съюз по транспорт и секретар на Федерацията на научно-техническите съюзи в България (ФНТС), в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

„Подкрепяме този подход, тъй като виждаме, че държавата не разполага с достатъчно средства за реализацията на тези проекти“, посочи инж. Ишев.

Той поясни, че се предвижда АМ „Рила“ да свързва АМ „Струма“ от Дупница през Самоков, да стигне до Елин Пелин и оттам да се направи връзка с магистрала „Хемус“ около село Потоп. „Отделен клон ще стига до Ихтиман“, обясни инж. Ишев.

По думите му това ще бъде далечен източен обход на София, така че „хората, които живеят в източната част на столицата да могат да го ползват, когато идват от Гърция“. Инж. Ишев очаква, че така ще се облекчи тежкотоварния трафик.

Председателят по Научно-техническия съюз по транспорт и секретар на ФНТС изтъкна ролята на организацията, която поставя проблеми, свързани с инфраструктурата на страната ни.

Той съобщи, че Научно-техническият съюз по транспорт ще организира трета кръгла маса, на която ще бъде разгледана отсечката от Гюешево до Дупница. Инж. Ишев отбеляза, че след първите две кръгли маси Агенция „Пътна инфраструктура“ се е задействала и е възложила изработката на технически проект, който е готов и ще бъде представен на 7 октомври в сградата на Националния дом на науката и техниката.

„Тази година е организирана и кръгла маса за „Западната дъга“ на софийския околовръстен път в присъствието на вицепремиера Гроздан Караджов, регионалния министър Иван Иванов, главния архитект на София“, добави той за друга инициатива на организацията. – Попитахме защо вече пет-шест години нищо не се прави по нея. Чухме, че се избират вариантни решения, които да бъдат реализирани. Обещаха, че ще направят пътна карта, но все още не сме я получили.“

Ясен Ишев съобщи за предложение от експертите на Федерацията на научно-техническите съюзи, които смятат, че по-добре е оставащият участък от шест-седем километра да се раздели на три, а не на две части и да се започне с частта от „Люлин“, „Филиповци“ до разклона за Суходол, тъй като там няма проблеми с отчуждаване на терени.

Инж. Ишев гостува по повод 140-та годишнина от създаването на Федерацията на научно-техническите съюзи. „Федерацията е създадена в Русе като първото Българско техническо дружество от 42 ентусиасти. След седем години научно-техническото дружество се прехвърля в София като Българско инженерно-архитектно дружество и започва неговото развитие“, разказа историята на организацията той.

По думите му изграждането на Дома на науката и техниката в София започва през 1926 г. на ул. „Раковски 108“, сградата е направена само за три години и половина и в момента е паметник на културата. През февруари 1930 г. е открита официално и Федерацията на научно-техническите съюзи, която е наследник на всички дружества, съществували през годините.

Какви са постиженията на най-старата неправителствена организация на България? Каква е мисията на ФНТС? Колко национални съюзи и териториални организации развиват научна дейност във ФНТС? Колко са членовете на федерацията? Защо Българското техническо дружество е създадено в Русе? Кои са представителите на българската техническа мисъл през годините?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" можете да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:42 | 30.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 2 месеца
концессите са си чист обир ... примери по света у нас много!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 2 месеца
А кой ще направи проекта и парцеларните планове? А кой ще отчужди терените? Това да не е баница - избираш концесионер и си ти!?Нали имахме опит с подобно изграждане на Каскада Горна Арда? Турската фирма фалира, едвам си взехме правата обратно, а каскада все още няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още