През последните няколко десетилетия наблюдаваме как Индия витаеше на ръба на постигането на своя потенциал за устойчив висок икономически растеж. Може ли Индия да постигне в крайна сметка това, като се превърне в автомобилна суперсила?
Очаква се страната да се превърне в третия по големина автомобилен пазар в света до 2026 г., като правителство ѝ планира поне 30% от продажбите на нови превозни средства да представляват електрически автомобили до 2030 г., пише Clean Technica.
Според бюджета на страната за 2022 г. Индия ще създаде специални зони за електрическа мобилност, ще прилага политика за смяна на батерии и ще формализира стандартите за оперативна съвместимост на тези батерии. Ако тези планове бъдат приложени ефективно, ще стимулират значително разполагането на електромобили в страната, най-вече в рамките на обществения транспорт.
Индийското правителство разшири времевата давност на данъчните стимули от 3 на 4 години за електромобилни стартъпи и насърчава смяната на батерии, за да се използва максимално пространството. Бюджетът включва и стимули за местното производство на батерии.
Батерийната индустрия в Индия страда от недостиг на опит и липса на ключови суровини, но ще се възползва от евтината работна ръка. Разходите за производство на клетки за батерии в Индия към 2020 г. са най-ниските (92,8 долара за киловатчас) в сравнение със САЩ, Европа и дори Китай (98,2 долара/кВтч) и Южна Корея (98,1 долара/кВтч).
Правителствената схема за насърчаване на производството на батерии е стъпка в правилната посока. Схемата привлече оферти от 10 големи компании, като Reliance, Hyundai, L&T, Exide и Amara Raja, които вече се надпреварват за изграждане на капацитет за клетки в страната.
JMK Research изчислява, че годишният производствен капацитет за литиево-йонни батерии в Индия ще се увеличи от 2,6 ГВтч през 2021 г. на 116 ГВтч до 2030 г. Правителството иска да прекъсне зависимостта си от вносни китайски батерии и да насърчи местното производството, което да е в състояние да се справи със специфичните за Индия условия. Една средностатистическа клетка в Индия трябва да издържа на температури от около 45°C до 50°C.
Само времето ще покаже дали тези мерки ще осигурят на Индия независимост спрямо Китай, а също и икономически подем, за да изпълни потенциала си, като се превърне в автомобилна суперсила.


Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
"Зоотрополис 2" стана най-касовият холивудски филм за 2025 година
Лекар: България има добро иновативно здравеопазване и специалисти
Обвинените за фаталния полет с парашут в Несебър, отнел живота на дете, са на свобода
Лудогорец победи Септември и продължава напред за Купата
Таро прогноза за 15 – 21 декември