IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пандемията носи повече абонати на Spotify

Компанията е предпазлива в прогнозата си, защото очаква регистрациите да се забавят

16:34 | 03.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Spotify Technology отчете по-висок от очакваното растеж на броя на абонаментите за четвъртото тримесечие на 2020 г., след като повече потребители се насочиха към музиката и подкастите вкъщи предвид коронавирусната пандемия. И все пак стрийминг гигантът даде консервативна прогноза за настоящата година, тъй като новите регистрации могат да се забавят, пише Wall Street Journal.

В края на четвъртото тримесечие Spotify е имала 345 млн. месечно активни потребители, с което е достигнала горния диапазон на прогнозата си. Бройката показва 27% повишение спрямо същия период година по-рано. Плащащите абонати са се увеличили до 155 млн., или с 24% повече на годишна база, като също надминават очакванията.

Средните приходи от потребител в абонаментния бизнес са спаднали с 8% до 4,26 евро спрямо година по-рано, докато компанията продължава да привлича нови абонати чрез планове с отстъпки и таксува по-евтино на нови пазари, като Индия и Русия. През октомври Spotify повиши цената на семейния план на седем пазара – скок, който според нея не е повлиял на привличането на нови потребители. През февруари тя увеличи цените на още 25 пазара, включително Европа, Латинска Америка и Канада.

Приходите от абонаменти са скочили с 15 на сто спрямо предходната година до 1,89 млрд. евро. Рекламните приходи са записали ръст за второ поредно тримесечие, след като през първата половина на годината се свиха заради предизвикателствата, произтичащи от пандемията. Сега показателят е нараснал с 29% до 281 млн. долара. В миналото рекламите носеха по-малко от 10% от приходите на Spotify, а вече са 13%. Това се превърна в област на растеж, докато компанията прави експанзията си в сферата на подкастите.

Spotify твърди, че вече има 2,2 млн. подкаста в услугата, а времето за слушането им се е увеличило почти два пъти спрямо година по-рано. През последния отчетен период 25% от месечно активните потребители са слушали подкаст, спрямо 22% през предходното тримесечие. През декември подкастът на Джо Роугън, който беше пуснат в Spotify през септември, стана ексклузивен за платформата. Това е шоу номер едно на 17 пазара и помага за привличането на нови потребители и на хора, които тепърва се насочват към подкастите, твърди компанията.

В областта на музиката спонсорираните препоръки са се увеличили с 50% спрямо предходното тримесечие.

Общите приходи за периода са нараснали със 17% до 2,17 млрд. евро, в съответствие с прогнозата.

Компанията отчете 125 млн. евро загуба, или 66 евроцента на акция спрямо 209 млн. евро, или 1,14 евро на акция, година по-рано. Въпреки че Spotify периодично отчита печалба за различни тримесечия, директорите твърдят, че ще продължат да дават приоритет на растежа – на привличането на нови абонати и на инвестициите в подкасти.

За първото тримесечие на 2021 г. компанията прогнозира месечно активните ѝ потребители да нараснат до между 354 млн. и 364 млн., а премиум абонатите да са между 155 и 158 млн. Очакваните приходи са 1,99 млрд. до 2,19 млрд. евро.

За годината Spotify предвижда, че месечно активните потребители ще са в диапазона 407-427 млн., премиум абонатите – от 172 до 184 млн. Ръстът на приходите пук ще е между 9,01 и 9,41 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още