Японският автомобилен концерн Subaru успя да се завърне към печалбата през последното тримесечие на фона на растящите продажби на пазара в САЩ, традиционен двигател за растеж на компанията, съобщава Automotive News.
Концернът отчита оперативна печалба от 29,5 млрд. йени (269,5 млн. долара) за първото тримесечие на фискалната година, приключило на 30 юни, след като преди година Subaru се сблъска със загуба от 15,7 млрд. йени (143,4 млн. долара).
Главеният финансов директор Катцуюки Мидзама заяви, че компанията ще запази своите насоки за годишната печалба непроменени отчасти поради засегнатите продажби заради глобалния недостиг на полупроводници.
Subaru очаква да продаде за цялата фискална година, приключваща на 31 март 2022 г., 960 000 автомобила.
Тази ревизирана цел е по-висока от продадените през 2020 г. 860 200 автомобила, но изостава в сравнение с първоначалната прогноза на Subaru за 1 милион продадени превозни средства.
За периода април-юни концернът заяви, че нетната печалба достига 18,5 млрд. йени (169 млн. долара) спрямо загубата от 7,7 млрд. йени (70,3 млн. долара) преди година.
Приходите се увеличават с 39 % до 635,2 млрд. йени (5,80 млрд. долара).
Глобалните продажби на Subaru нарастват с 32 на сто до 175 300 превозни средства, водени от американския пазар, където ръстът достига 28% до 116 600 автомобила.
Продажбите в Европа, с изключение на Русия, растат с 200 броя до 3400 превозни средства.
Ниски нива на запаси в САЩ
„В САЩ търсенето на автомобили се засилва на фона на възстановяването на икономиката, като продажбите ни също бяха стабилни“, казва Мидзама. „Но тъй като нивата на запасите ни са много ниски, смятаме, че бихме могли да продадем повече, ако разполагаме с повече (автомобили) в наличност“, добавя той.
Американските запаси на Subaru се свиват до ниво, което може да покрие едва седем дни през последното тримесечие в сравнение с априлските нива, покриващи 18 дни, изтъква Мидзама. Недостигът обаче помага на компанията да намали средните разходи за стимули при покупки с 500 долара до 1100 долара за тримесечието. Това спестява на Subaru 1,5 млрд. йени (13,7 млн. долара) разходи.
В бъдеще Subaru очаква целогодишните разходи за стимулиране на покупките да се увеличат до 1350 долара за превозно средство, тъй като конкуренцията се засилва с възстановяването на пазара.
Subaru заяви, че очаква недостигът на полупроводници да удари продажбите за цялата финансова година, премахвайки около 40 хил. превозни средства от производството.
И все пак, компанията очаква кризата с чиповете да започне да се разсейва през есента.
„Прогнозираме, че недостигът на чипове може да намали годишния ни производствен обем с около 40 хил. броя за фискалната 2021 г.“, казва Мидзама. „Ситуацията все още е неясна и очакваме проблемът да се задържи през първата половина на тази фискална година“, добавя той.
През предходната финансова година Subaru загуби около 61 хил. автомобила от производството си поради проблеми с доставките на компоненти и разпространението на коронавируса.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ