Германският автомобилен концерн Daimler AG, шведската Volvo AB и Traton SE планират да създадат съвместно предприятие за високоефективна мрежа от зарядни станции за електрически камиони и автобуси в Европа, за да могат ангажираните с проекта производители да отговорят на по-строгите регулации относно емисиите на Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg.
Концерните ще инвестират 500 млн. евро за поне 1700 зарядни станции, които ще трябва да бъдат изградени до около 2027 г. Обектите ще се захранват единствено чрез зелена енергия.
Броят на станциите ще нарасне значително с течение на времето чрез включването на още партньори, както и чрез публично финансиране, заявиха компаниите, които в началото ще притежават равни дялове в съвместното предприятие.
„Поставяме необходимата основа за постигане на пробив за нашите клиенти, за да осъществим трансформацията към електрическа мобилност чрез създаване на европейски лидер по отношение на зарядната инфраструктура“, заяви главният изпълнителен директор на Volvo Мартин Лундстед.
Секторът на тежкотоварните превозни средства, който разчита до голяма степен на дизеловите двигатели, е изправен пред затягане на регулациите за емисиите на парникови газове в рамките на т.нар. европейски Зелен пакт, който има за цел да осигури климатичен неутралитет на континента до 2050 г. Въпреки че броят на зарядните станции за електрически леки коли нараства значително в много региони, мрежа за тежкотоварния транспорт в момента все още не съществува.
„Изключително важно е изграждането на правилната инфраструктура да върви ръка за ръка с пазарното реализиране на въглеродо неутрални камиони по пътищата“, посочва ръководителят на Daimler Truck Мартин Даум.
Съвместното предприятие между трите компании, което ще бъде обявено в края на годината, ще бъде регистрирано в Амстердам.


Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
Алогичните мита, част 2
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран
В Гърция семейство с 3 деца от един и същ датски донор е загубило едно дете от рак
преди 4 години Има доста но са само в тестова фаза, не за серийно производство. Най-много им се иска заедно с електрификацията да махнат шофьорите от тях, защото тогава при превозите няма да има нужда от задължителни спирания за почивки и ще се движат денонощно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мислех че става въпрос за единични зарядни устройства и то за коли. Всъщност няма електрически камиони. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Мощни интелигентни зарядни станции с цифрово управление тръгват от 100 000 евро нагоре едната. А една стоянка за 15-20 камиона колко ли ще е??? А само за главните пътища в Европа трябват сигурно над 100 000 големи стоянки за зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Много ми се струват 500 милиона за 1700. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години въртят сучат , повтарят моделът на теслата ... :))) ... велик е мъск , и е един ... импе , добре че е фалирал , смятай каква фурия щеше да е ако не беше ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар