Френският президент Еманюел Макрон предложи политическа подкрепа за заздравяване на разклатения съюз между автомобилните концерни Renault SA и Nissan Motor Co. Той призова двете компании да продължат да си сътрудничат, съобщава Bloomberg.
“Обединението Renault-Nissan е перла в короната на автомобилостроенето“, посочи френският държавен глава в реч пред френската общност в Токио.
Той подчерта, че двете страни са създали автомобилен „гигант“, който трябва не само да бъде съхранен, но и да се развива и да засили присъствието си на международните пазари.
Макрон ще се срещне по-късно днес с японския министър-председател Шиндзо Абе.
Разговорите между двамата държавни лидери ще бъдат съпътствани от трудностите в отношенията между Renault и Nissan, чиято връзка ерозира в отворена битка за власт, след като в края на 2018 г. бившият ръководител на алианса Карлос Гон беше арестуван по обвинения във финансови злоупотреби и използване на фирмени средства за покриване на лични загуби.
Франция е най-големият акционер в Renault и нейното присъствие в борда на директорите на Nissan отдавна предизвиква търкания с ръководството на японския концерн.
Подобряването на отношенията между двете компании стана център на фокуса на техните ръководители, след като пропаднаха преговорите за сливане между Renault и Fiat Chrysler.
Френският концерн проведе редица разговори със своя конкурент зад гърба на Nissan, като в последния момент френското правителство отложи подобно решение, тъй като предпочете да работи за подобряване на съюза с японския производител.
Във вторник главният изпълнителен директор на Nissan Хирото Сайкава заяви, че съюзът с Renault трябва да бъде заздравен.
Отлагането на преговорите може да доведе до спекулации и да подкопае ежедневните операции на съюза, като също така повлияе върху усилията на Nissan, насочени към възстановяването, предупреди Сайкава.
Делът на Renault в Nissan е 43%, докато този на японците във френския концерн е едва 15%. Това дава право на глас от страна на французите при управлението на Nissan, докато компанията от островната страна няма такива права.


Една от най-известните медии в света: Намаля ентусиазма от приемането на еврото в България
Има ли исторически доказателства за Витлеемската звезда?
Мерц никога няма да бъде обичан от германците, но как управлява страната?
Какво ще е времето в неделния ден?
Българският млад човек не работи и не желае да работи, той е социален паразит
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Чешки милиардер иска да създаде европейски отбранителен гигант
Novo Nordisk се търгува, сякаш не е имало бум на лекарствата срещу затлъстяване
МВФ: По-слабият юан е виновен за нарастващите дисбаланси на Китай
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Американско издание нареди българската червена чушка сред 12-те суперпродукта, пазещи зрението
Навсякъде имаше парчета месо... разказът на майка на руски войник
За какво е полезен джинджифиловият шот?
Антон Кутев: Логичко е Радев да подаде оставка като президент
Гръцките фермери отказаха да участват в диалог с правителството
преди 6 години Независимо какво диктува ПиАр-а да се говори - неоспорим факт е, че тази 'перла' унищожи Нисан и го превърна в Дачия. но Дачията не можа да стане Нисан естествено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар