Глобалният недостиг на полупроводници ще продължи през тази и през следващата година., заяви главният изпълнителен директор на германския автомобилен производител Mercedes-Benz Ола Калениус, цитиран от Ройтерс.
"Ситуацията с полупроводниците остава проблематична и ще бъде предизвикателство за индустрията през тази и следващата година", прогнозира Калениус по време на конференцията на Reuters Automotive Europe в Мюнхен.
Според него Mercedes все още изостава значително при поръчките.
Калениус заяви, че в прехода на автомобилната индустрия към електрическа мобилност германската компания ще играе „по-активна роля“ в цялата си верига на доставки до нивото, на което се добиват суровини.
„Ние не спираме до фабриките за батерии... трябва да преминем през цялата верига на стойност“, изтъква Калениус. По думите му въпреки че ще отнеме десетилетие, преди заводите на Mercedes да произвеждат само електромобили, това може да се случи по един подреден начин.
През февруари компанията даде по-предпазливи перспективи за 2022 г., тъй като отчита по-силен насрещен вятър, подкрепен от поскъпващите суровини и продължаващите проблеми на веригите на доставка.
Mercedes заяви, че очаква да продаде „малко повече“ автомобили спрямо обемите за миналата година, като увеличението ще дойде от продажбите на модели с по-висок марж. Тъй като прогнозируемостта на ситуацията при полупроводниците се подобрява, производителят на премиум возилата предупреди, че все още очаква недостиг на някои компоненти в глобален мащаб.
Калениус продължава да развива стратегията на концерна за превръщането му в производител на електромобили, който може да се конкурира успешно с лидера в сегмента в Tesla Inc. Компанията се стреми да пусне в продажба електрически модели във всички сегменти през тази година, което отразява амбицията ѝ да продава единствено електромобили до 2030 г.
Междувременно Mercedes разработва платформа за изцяло електрически модели, която трябва да се появи на пазара през 2024 г. Първият електромобил, който ще излезе на пазара с MMA архитектура, беше показан от компанията само като силует. За момента няма публикувани официални изображения на превозното средство.
"Тази MMA архитектура ще представи ново поколение технологии както от страна на задвижването, така и по отношение на химията на батерията и ефективността", изтъква Калениус пред анализатори в Монако. Платформата ще използва и новата информационно-развлекателна система MBOS.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026