Шведският производител на електромобили Polestar планира да разработи своя собствена архитектура за нови превозни средства. Свързаната с Volvo Cars компания показа в четвъртък своя нов електрически кросоувър Polestar 3 чрез тийзър изображение. Автомобилът се очаква да дебютира на пазара през следващата година, съобщава Automotive News Europe.
Компанията заяви, че Polestar 3 ще бъде оборудван с лайдар, електроника и софтуер, които ще позволят „автономно управление по магистрала“ за клиенти „около средата на десетилетието“.
„Оттук нататък Polestar е свързан с растеж“, каза главният изпълнителен директор на концерна Томас Ингенлат.
В същото време Polestar планира да излезе на борсата чрез сливане с компанията със специално предназначение (SPAC) Gores Guggenheim през първата половина на 2022 г., като сделката ще оцени новото предприятие на 20 млрд. долара.
Polestar заяви, че ще увеличи броя на шоурумите, с които разполага в световен мащаб, до 150 до края на 2022 г., от сегашните 86. Само в САЩ броят на шоурумите ще бъде увеличен до 38 през 2022 г. и до 50 година след това.
Освен това компанията ще отвори „сателитни търговски представителства“ за по-малките пазари и ще стартира внос с „опитни местни партньори“ в някои страни.
Polestar увеличава размера на мрежата си от шоуруми, тъй като се стреми да стимулира ръста при продажбите в глобален план през следващите няколко години. Концернът заяви, че иска да постигне плана си за 29 000 доставени превозни средства през тази година и очаква да продава 290 000 броя годишно до 2025 г., като се разшири до 30 пазара до края на 2023 г.
Polestar заяви, че ще пуска по един нов модел всяка година до 2024 г. включително, започвайки с Polestar 3.
Концернът обяви, че ще оборудва модела с хардуер и електроника, които ще позволят автономно шофиране по магистрала до средата на десетилетието, включително с лайдарни сензори от Luminar Technologies и компоненти за компютърна електроника от Nvidia.
За момента компанията се колебае относно определянето на нивото на автономност на системата. Оборудването ще бъде или от трето, или от четвърто ниво на автономност.
Polestar също така разработва своя собствена „архитектура“, която ще се използва за бъдещите модели. Към момента компанията използва споделена платформа с Volvo.
Първото превозно средство, което ще бъде изградено на новата платформа, ще е Polestar 5.
Разработването на собствена платформа е от решаващо значение за Polestar. По този начин компанията ще бъде независима по отношение на дизайна на превозното средство, изтъкват от концерна.
Polestar заяви, че скоро ще пусне нови актуализации за Polestar 2, включително такава, която ще осигури повишаване на мощността с 68 конски сили. Надстройката ще се продава за около 1000 евро на повечето пазари, сподели говорител на компанията.


Над 200 социално слаби варненци получиха пакети с продукти за Коледа
България и още три държави искат от ЕК алтернативи за финансирането на Украйна
Явор Божанков: Нашият народ ясно заяви от София до Варна, че няма да потъпкавт достойнството му
11 варненци ще получат еднократни социални помощи, 8 се опитаха да измамят системата
РЗИ – Варна: Има ръст на острите респираторни заболявания в областта
МВФ: По-слабият юан е виновен за нарастващите дисбаланси на Китай
Какво означава военната демонстрация на САЩ за венецуелския петрол
Зукърбърг не се отказва от мечтата си за метавселена
Китай налага равносметка в Европа, като търговията става реална заплаха
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Потопете се в магията на най-стария коледен базар в света
България с три световни титли от Световното първенство на KWF
Румънците посрещат по-скъпа Коледа с по-скромни подаръци
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Рецепти за Коледа – Как да си направите вкусен празничен щолен