Само Volkswagen и Volvo сред големите автомобилни производители са достатъчно ангажирани с електромобилността и по този начин - с климатичните цели на Европейския съюз (ЕС), показва ново проучване.
Двете компании имат „агресивни и надеждни стратегии" за преминаване от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства (EV), показва проучване на Европейската климатична група „Транспорт и околна среда“ (T&E) в сряда, което се основава на прогнозите на IHS Markit за автомобилното производство.
Volkswagen се стреми до 2030 г. 55% от продажбите ѝ в Европа да са на електромобили, докато шведският автомобилен производител Volvo, който принадлежи на китайския Geely, възнамерява дотогава да превключи продуктовата си гама изцяло на електрически превозни средства, пише германският Handelsblatt.
Други като Ford са си поставили амбициозни цели, „но нямат надежден план да стигна до него", казва T&E в проучването. BMW, Jaguar Land Rover, Daimler и Toyota ще се справят най-зле, тъй като имат по-малко продажби на електромобили и нямат „амбициозни цели, нито ясна стратегия за електромобилността".
BMW, Daimler и Toyota освен това били твърде зависими от хибридните модели. Досега BMW и Daimler не са обявили конкретни срокове за премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене от моделната си гама.
Очаква се ЕС да постави по-амбициозни климатични цели през това лято: До 2030 г. средните емисии на CO2 от новите автомобили трябва да бъдат с 50% под нивото от 2021 г. в сравнение с предишната цел от 37,5%.


Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
Алогичните мита, част 2
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран
В Гърция семейство с 3 деца от един и същ датски донор е загубило едно дете от рак