Ако бюджетната субсидия на Холдинг БДЖ остане орязана по начина, предвиден в проектобюджет 2015, това означава съкращаване на 1500-2000 души, както и намаляване на движещите се влакове с около 220 в различните направления. Това обясни министърът на транспорта Ивайло Московски по време на блиц контрол пред депутатите от транспортната комисия към парламента.
В проектобюджета, който вече бе одобрен на първо четене в парламента, е записано, че 40 млн. лева от бюджетната субсидия на холдинга за следващата година ще бъдат прехвърлени като капиталов трансфер за изплащане на кредитите на закъсалата компания. Тези средства ще отидат за покриване на заемите на БДЖ за новите мотриси „Сименс“.
Конкретно тези 220 влака са нискоефективни и доказано губещи, добави министърът.
Московски поиска съдействие от транспортната комисия да бъдат увеличени средствата за субсидията на БДЖ.
Припомняме, че БДЖ, синдикатите и транспортното министерство имат подписан колективен трудов договор от 2013 г., според който няма да има съкращаване на работници през тази и следващата година.
При създавалата се ситуация обаче ще поканя синдикатите на преговори, за да дадат предложения какво да бъде направено, обясни Московски. Той добави, че 40 млн. лева от средствата са необходими за изплащане на дълговете на БДЖ, за да не загуби компанията новите мотриси Desiro.
25-те мотриси и над 3500 вагона на БДЖ служат за обезпечение по кредитите на компанията и ако не бъде платена сумата, подвижният състав ще бъде разпродаден от банките кредитори. В момента продължават преговорите с кредиторите на БДЖ за решаване на проблемите на дружеството. Задълженията на БДЖ „Пътнически превози“ са намалели в последните години до малко над 600 млн. лева.
Критично е и финансовото състояние на БДЖ „Товарни превози“, като компанията е в технически фалит в момента, добави още Московски. По думите му дружеството в момента има около 120 млн. лв. задължения.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 10 години това е целттада се унищожо бдж докато е държавно, за да може да се продаде евтино на "инвеститор", който да опъва работниците и замърсява средата ни и да изнася печалбите зад граница с .. вагониТва е фашизма"държавата не е решението държавата е проблема"т.е. и следва че всеко решение е унищожавнаето на държавното, за сметка на частнотоза да може да няма щастлив и хубав живот за хората, а печалби за фашистите... и това ако е икономка икономиката се оказа че е античовешка наука!ако се мисли само за подобряване на ик.показатели то човешкия живот се унищожава - факт отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Комсомолецът Владиров окончателно ще оправи БДЖ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Аз не искам с парите ми на данъкоплатец да издържам губещи държавни фирми .... реорганизация .. като не могат да спрат кражбите съкръщения.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Новия стар шеф, май само това може, да съкращава, реже и да иска от държавата! Хора, цените ви са по-ниски от автобусните и унищожавате все повече линии за сметка на автобусите. Хайде почнете малко да работите за увеличение на приходите, особено при товарните превози, където има огромен потенциал, все пак БДЖ има все повече намаляващ дял. отговор Сигнализирай за неуместен коментар