IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

LinkedIn също има проблеми с фалшивите акаунти

Между януари и юни в платформата са открити над 21 млн. измамни профила

17:00 | 12.12.22 г.
Снимка: Jason Alden/Bloomberg
Снимка: Jason Alden/Bloomberg

Всеки, който зависи от LinkedIn за търсене на работа, намиране на бизнес партньори или други възможности, вероятно е наясно, че социалната мрежа има проблем с фалшивите профили. Въпреки че случаят не е по-различен от този на други социални мрежи, включително Twitter и Facebook, това представлява различна група от проблеми за потребителите, които искат да използват LinkedIn за професионални цели, пише CNBC.

Между 1 януари и 30 юни над 21 млн. фалшиви акаунта са били открити и премахнати от LinkedIn, сочи доклад на компанията. Въпреки че 95,3% от тези фалшиви профили са спрени при регистрацията от автоматизираната защита, според компанията е имало почти 28% увеличение на заловените фалшиви акаунти в сравнение с предходния шестмесечен период. LinkedIn казва, че в момента има повече от 875 млн. членове на своята платформа.

Макар социалната мрежа, която принадлежи на Microsoft през последните месеци да е пуснала нови функции, за да помогне на потребителите по-лесно да определят дали някой, който се свързва с тях, е истински или фалшив профил, експертите по киберисурност казват, че има няколко неща, които потребителите в платформата могат да направят, за да се защитят.

Създателите на фалшиви профили понякога се опитват да стимулират ангажираността чрез съдържание, което препраща към злонамерени сайтове, споделя Майк Клифтън, който е изпълнителен вицепрезидент и главен информационен и дигитален директор в Alorica, глобална аутсорсинг фирма за клиентско обслужване.

„Например виждаме такива, които се въртят около публикации или съдържание, популяризиращи работно събитие, като уебинар например, което използва реални снимки и истинска информация за хората, за да легитимира информацията и да накара другите да се  се регистрират, често във фалшив уебсайт на трета страна“, споделя Клифтън.

Как да избегнете измама от фалшиви профили

Киберпрестъпниците често разчитат на човешки детайл, за да създадат на потребителите в LinkedIn впечатлението, че фалшивият профил принадлежи на някого, когото познават, или е близък до човек, когото познават. „Това продължава от години и на този етап все още може да избегне дори сложни детектори за измами“, казва Клифтън. „Както напомняме на нашите служители и клиенти, важно е да останете бдителни и да работите предпазливо със социалните мрежи, за да защитите информацията си“.

За хората, занимаващи се с подбор на персонал, които разчитат до голяма степен на LinkedIn, за да намерят бъдещи служители, фалшивите профили са особено проблемни, коментира Акиф Хан, вицепрезидент и анализатор в Gartner.

„Освен в други области на управление на измами – например, когато подозрителни трансакции в електронната търговия се преглеждат ръчно – агентите ще разглеждат социални мрежи, в това число LinkedIn, за да се опитат да видят дали човек има надежден цифров отпечатък, който предполага, че това е истински човек, а не фалшива самоличност“, коментира Кан.

Gartner вижда проблема с фалшивите акаунти във всички социални мрежи. „Измамниците се опитват да създават фалшиви самоличности и да ги правят така, че да изглеждат истински, като оставят правдоподобно изглеждащ дигитален отпечатък в различни плтформи“, допълва Кан.

Според него е по-вероятно фалшивите профили да се създават ръчно, но когато измамниците създават голям брой фалшиви акаунти – които могат да се ползват за злоупотреба с рекламни цели или за продажба на голям брой последователи или харесвания при поискване – те обичайно използват ботове, за да автоматизират процеса на създаване на фалшиви профили.

Предизвикателството за потребителите на LinkedIn е, че профилите в социалните мреци са лесни за създаване и обикновено не се проверяват по никакъв начин. LinkedIn призова потребителите, които срещнат съдържание в платформата, изглеждащо като фалшиво, директно да го докладват на компанията. Потребителите специално трябва да внимават за профили с необичайни профилни снимки или непълна история на трудовия стаж, както и за други индикатори, включително несъответствия в информацията и снимката.

„Винаги търсете потвърждение от други източници, ако разглеждате акаунти и вземате решения въз основа на това, което виждате“, коментира Кан. „Най-големият проблем тук е за самите платформи. Те трябва да гарантират, че разполагат с подходящи мерки за откриване и предотвратяване на автоматизираното създаване на акаунти, особено в голям мащаб“.

Последна актуализация: 16:59 | 12.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още