IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Битката на системите за виртуална реалност: Кой ще спечели?

Евтините устройства ще бъдат полезни и за останалите играчи в сектора в дългосрочен план

21:08 | 16.03.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Aрхив Ройтерс</em></p>

Снимка: Aрхив Ройтерс

Sony обяви цената и датата, на която ще пусне на пазара PlayStation VR, очилата си за виртуална реалност, а това подсказва за голямата конкуренция, която се задава сред големите технологични играчи, които предлагат продукти, свързани с виртуална реалност, пише CNBC.

Доклад на компанията за пазарни проучвания SuperData оценява, че приходите от софтуер за игри и устройства с виртуална реалност през 2016 г. ще достигнат 5,1 млрд. долара.

Тази седмица главният изпълнителен директор на Sony Computer Entertainment Андрю Хаус разкри, че PlayStation VR ще излезе през октомври и ще се предлага на цена от 399 долара.

За сравнение, притежаваната от Facebook система за виртуална реалност Oculus Rift, ще струва 599 долара, докато тази на HTC – Vive, ще е 799 долара.

Vive и Oculus Rift ще изискват скъпи персонални компютри от висок клас за играенето на игри, докато PlayStation VR ще изисква само конзола PlayStation 4.

Ценовата разлика дава на Sony ключово конкурентно предимство според Пиърс Хардинг-Ролс, директор и ръководител на бизнеса с игри в IHS Technology. Sony е продала около 36 млн. конзоли от пускането PlayStation 4 на пазара през 2013 г. Това ѝ дава голям пазар от потребители, готови да използват виртуалната реалност.

Лоялността към марката Sony, както и нейната репутация като гигант във видео игрите също така ще помогне, твърди Андрю Китсън, старши анализатор на телекомуникационния сектор в BMI Research.

Ниската цена на PlayStation може да помогне на нейните конкуренти в дългосрочен план, защото ще окуражи разработчиците на игри да създават съдържание за устройствата.

„Игрите, направени за устройства за виртуална реалност могат до известна степен да бъдат ограничени в амбициите за развитие, тъй като разработчиците няма да искат да рискуват, правейки сериозни инвестиции в софтуер, който не може да се продаде добре“, посочва Китсън. „Предлагането на евтини решения, като съчетаването с PlayStation 4 означава, че разработчиците ще станат много по-уверени“.

Въпреки това PlayStation VR може да се сблъска с конкуренция от страна на по-леките мобилни устройства, като Google Cardboard и Samsung Gear VR. И двете са сравнително евтини и работят със смартфон. SuperData очаква, че тази ниска бариера ще накара всеки трима от четирима потребители, които отрано тестват новите технологии, да изберат тях, а не другите.

"Истинският играч, който ще промени правилата на играта, е Samsung Gear VR. Той струва само 100 долара и работи с мобилно устройство, което го прави мултифункционален и улеснява доставянето на съдържание за него“, коментира Макс Фъс Микиевиц, старши изследовател в The Future Laboratory.

"Samsung разработва свят на виртуална реалност, в който да се потопиш и който задържа потребителите вътре в себе си. Така например хората могат да сърфират в интернет, използвайки технологията за гласово разпознаване и хиперинтуитивния Gaze Mode, който използва софтуер за следене на погледа за потвърждаване на избора“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:15 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 0
scott
преди 8 години
потребителъ нема да спичели.вади нови кинти, претоварвай сетивата....ПФУ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още