Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

До края на годината ще се открият процедурите за големите жп проекти

С модернизацията на жп инфраструктурата скоростта на движение ще се повиши до 160 км/ч, посочи Мария Чакърова, директор Стратегическо развитие и инвестиционни проекти

До края на годината ще се открият процедурите за големите жп проекти

Снимка: Архив Ройтерс

До края на годината ще се открият процедурите за всички големи проекти на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), съобщи по БНР Мария Чакърова, директор „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти“ в компанията.

Още по темата

"Става въпрос за финансирането на два големи проекта по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ и за четири други по Механизма за свързана Европа. Те са на обща стойност над 1млрд. лева и са по направлението сръбска граница - турска граница и от Пловдив до Бургас", каза експертът.

Според сложността и броя на офертите изпълнители ще се избират в период между три и четири месеца.

„В зависимост от спецификата на обществените поръчки, съотношението между цена и техническа оферта е различно. В някои от поръчките е много по-важно да изискаш качество на изпълнението и опит на изпълнителите, в други цената е водеща“, посочи Чакърова.

Тя подчерта, че изборът на изпълнители за най-големите инфраструктурни проекти е най-важният приоритет на НКЖИ за годината.

“Разчита се на компании с опит. Има интерес и от международни консорциуми, каза Чакърова. – Целта на проектите е скоростта на движение да се повиши до 160 км/ч, както и да се въведе система за автоматизирано управление на влаковата работа.”

Тази година НКЖИ е предвидила да инвестира и повече от 4 млн. лв. в преустройството на възлови гари. Финансират се обекти извън основната мрежа, както и такива, които няма да получат европейски пари като Змейово - Тулово и Реброво - Своге.

След ремонта на Централната гара на София, както и на тези в Пазарджик и Бургас, още три ключови ЖП гари ще бъдат модернизирани с евросредства – Подуяне, Казичене и Искър. Стойността на проекта е 7,4 млн. лв., от тях безвъзмездната помощ е 3,6 млн. лв. Трябва да се избере изпълнител, крайният срок за оферти е 23 август. Строителството ще започне догодина и ще приключи през 2020 г.

„Чрез гарите се стремим на осигурим комфорт и надеждност на пътуването“, увери Мария Чакърова. Тя допълни, че ще има топли, климатизирани чакални, помещения за майки с деца, магазини, заведения за хранене. Хората в неравностойно положение и трудноподвижните ще имат достъп до всяко място на гарите.

Ще се открият и процедури за други три гари – Карнобат, Нова и Стара Загора. Срокът за тях е 2021-2022 г., добави Мария Чакърова.

Тя напомни, че за финансирането се използва съчетаването на няколко финансови инструменти.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (5)

1
 
3
 
5
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Развитието на ЖП инфраструктурата е много умен ход. За съжаление, целта ще е просто да се похарчат едни пари, а не да се донесе истински резултат.
4
 
0
 
4
преди 1 месец
Ще остане един град смехономика, останалото деградиращо ромско гето, разпадаща се мизерия и боклукчарник, ама през него ще препускат влакове със 160 км/ч.
4
 
1
 
3
преди 1 месец
Ромите и последните останали заблудени, които ще ги ползват нямат търпение.
3
 
4
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
не бъди наивен; целта е да се усвоят едни пари. Какъв ще е ефекта върху икономиката ни не ми ясно. Поредното пилеене на пари, 1 млрд лв, защото някой така измислил. Без никаква мисъл.
1
 
6
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
За да се движат влаковете с 160 км са необходими, но не достатъчни, следните фактори:
1. Релсов път, който да може да понесе подобна скорост. Изправяне на някои завои, укрепване на свлачища...
2. Влакове, които могат да развиват подобна скорост.
Да не окаже, че ще оправят релсите, а пък после да няма влакове, които да развиват толкова :)

ПП От гледна точка на сигурността е по-добре да се запази сегашната ситуция, да си се движат с 30-40, така поне щетите от камъните коите мятат сиганетата са относително по-малки, отколкото ако се движи със 160 влакът :)

Още от Икономика и политика
Тристранният съвет подкрепи частично проекта на Закон за хората с увреждания