Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Двете тръби на тунел "Железница" са прокопани

През септември ще бъде пуснато едното платно при тунела за движение, обяви премиерът Бойко Борисов

Двете тръби на тунел "Железница" са прокопани

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Двете тръби на тунел „Железница“ на магистрала „Струма“ са пробити, съобщават от „Джи Пи Груп“, водещия партньор в обединението строител ДЗЗД „АМ Струма 2018“.

Тунелът с дължина 2 км ще е най-дългият в България, отбелязват от компанията. Той ще има всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и други.

Междувременно тази сутрин премиерът Бойко Борисов обяви по време на инспекция на строителството на тунела, че през септември ще бъде пуснато едното платно при тунела за движение.

Още по темата
Строителството на тунела започна през октомври 2019 г. след неколкократно отлагане на обществената поръчка и скандала за схемите в строителния бранш след серия разследвания, заради което премиерът нареди „Джи Пи Груп“ да бъде отстранена от всички обществени поръчки. Компанията дори обяви, че ще се откаже да строи тунел „Железница“, но впоследствие така и не подаде официално заявление в Агенция „Пътна инфраструктура“ и договорът беше подписан в началото на 2019 г.

Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на магистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. Изграждането му се забави заради спорове за преминаването на магистралата през дефилето – дали да е с 15-км тунел, какъвто вариант одобри ЕК и за каквото съоръжение България силно настояваше в миналото, или да се ползва съществуващия път, което европейските власти не одобряват заради защитената зона.

В крайна сметка България промени решението си в последния момент, отказа се от 15-км тунел и реши съществуващият път да се ползва за движение в посока към Кулата, а от Кулата към София трафикът да минава по изцяло ново платно, което ще се строи източно от Кресна.

Магистралата категорично няма да бъде готова до 2022 г., заради което е много вероятно България да връща пари на ЕК.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 5 месеца
Ало, Инвестора, правите ли разлика между Кресненското дефиле и тунел Железница. Дефилието почва от Крупник и свършва в Кресна - има-няма едни 15 км в южно направление. недейте да преписвате на ангро!Иначе този тунел е от малкото наистина сериозни проекти на БХ - магистралата в полето, дето е на вълни, и сляп щеше да я направи. Дано го пуснат скоро, макр че с това скопено свършване в Симитли, тапите ще са невероятни

Още от Икономика и политика
Летищата в Бургас и Варна ще платят концесионното възнаграждение до края на 2021 г.