Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Pro Sieben Sat 1 влага половин милиард евро в услуга за запознанства

Основната дейност на групата с телевизионна реклама продължава да се свива, така че логично тя поглежда към нови области

Pro Sieben Sat 1 влага половин милиард евро в услуга за запознанства

Снимка: Bloomberg

Макс Конце атакува. Почти две години след като встъпи в длъжност, главният изпълнителен директор на Pro Sieben Sat 1 сега се осмелява да прокара едно от най-големите поглъщания в историята на компанията. Медийната компания възнамерява да придобие листатия в САЩ разработчик на приложения Meet Group за около половин милиард долара, обяви компанията в четвъртък.

С това 50-годишният мениджър се опитва да разшири бизнеса с онлайн запознанства. Американският финансов инвеститор General Atlantic, с когото мюнхенската компания вече работи в своето подразделение за електронна търговия NuCom, също ще участва в придобиването.

Покупката приближава листнатата на индекса MDax компания до целта за „създаване на водещ световен играч на пазара за онлайн запознанства", каза Конце. Pro Sieben Sat 1 вече притежава агенциите за запознанства Parship и Elite-Partner в Германия, както и eharmony в САЩ.

Още по темата

Има причина Конце да търси нови бизнес области. Традиционният телевизионен рекламен бизнес намалява. Приходите от телевизионното поделение на групата намаляха с четири процента през миналата година. Това е най-големият бизнес отдел, който допринася и най-силно за печалбата.

Подразделенията за търговия и продукция са нараснали силно през 2019 г. Като цяло компанията постигна приходи от продажби от около 4,1 милиарда евро. Това съответства на увеличение от три процента - малко по-малко от ръста от пет процента, който Конце обеща през есента.

Още повече, че Конце трябва да харчи много пари, за да примами публиката пред телевизора. „Инвестирахме повече от 1 млрд. евро в нашата програма през 2019 г.“, обясни мениджърът. Така например бившият ръководител  на производителя на прахосмукачки Dyson харчи все повече за местни продукции - и за новата стрийминг платформа Joyn.

Коригираната оперативна печалба падна с 14 процента през миналата година до 872 млн. евро. Инвеститорите обаче не бяха убедени от представените финансови данни и обявеното придобиване в четвъртък, напротив: със спад до десет процента до около 9,70 евро за брой акциите бяха най-големият губещ в MDax.

Въпреки това инвеститорите отдавна са скептично настроени към Pro Sieben Sat 1. По време на мандата на Конце акциите загубиха около две трети от стойността си. От началото на годината книжата са понижили цената си с около 20 процента. Въпреки срива в цените през последните седмици анализаторите са предпазливи по отношение на потенциала.

Morgan Stanley вече понижи целевата цена до само 9,50 евро в средата на февруари и оправда това със слабия рекламен бизнес. Американската инвестиционна банка препоръчва продажбата на акциите. А сега Конце харчи милиони, за да стане още по-малко зависим от приходите от телевизионна реклама.

В момента компанията генерира 52 процента от приходите си от продажби в двете нови бизнес области. Те обаче представляват само около 16 процента от коригираната оперативна печалба. „Важно е да станем още по-дигитални и диверсифицирани“, каза Конце в конферентен разговор в четвъртък сутринта.

NuCom, поделението за електронна търговия на ProSieben и General Atlantic, ще плати 6,30 долара за акция на Meet, цитира Bloomberg прессъобщение на американската компания. Това представлява премия от около 14% спрямо цената от вторник, ден преди да се появят съобщенията за разговорите за поглъщане. Сделката има стойност от около 451,8 милиона долара, според изчисленията на Bloomberg. 

Базираната в Мюнхен медийна компания ще инвестира 232 млн. долара в поглъщането на Meet Group, 306 милиона долара ще бъдат предоставени от General Atlantic. Наскоро Meet Group генерира приходи за около 200 млн. долара годишно. Pro Sieben Sat 1 ще държи половината от акциите в новото подразделение за запознанства, в което ще се включават и Parship и eHarmony.

Meet Group разработва приложения, които дават възможност за предаване на живо и чатове на живо в интернет. По този начин Pro Sieben Sat ще покрие целия спектър на онлайн запознанствата в бъдеще, се казва в съобщението на компанията. Групата допълва портфолиото с приложения за социални запознанства и забавления MeetMe, Tagged и Lovoo.

TВ операторът очаква приходи в диапазона между 4,2 млрд. и 4,4 млрд. евро за тази година, залагайки на това, че дигиталната активност ще компенсира спада на телевизионните приходи. Акциите на ProSieben се обезцениха с над 10% до най-ниското ниво от 2010 г. Прогнозата е „доста предпазлива“, пише в бележка анализаторът на DZ Bank Харалд Шницер.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева
Още по темата: Медии ProSieben Pro Sieben Sat 1 Meet Group

Последни новини

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
IAB България представя проучването за дигиталната реклама у нас AdEx 2019