Японският автоконцерн Subaru Corp. планира да инвестира около 250 млрд. йени (1,9 млрд. долара) в производствен капацитет за електромобилни батерии през следващите 5 години и ще добави производствена линия за електрически коли в основната си фабрика в префектура Гунма, Япония, която трябва да бъде въведена в експлоатация през 2027 г. съобщава Bloomberg.
По-рано Nikkei публикува информация, че Subaru Планира да инвестира около 100 млрд. йени по този план.
„Получаваме много повече въпроси от търговците на дребно в САЩ относно електромобилите през последната година“, посочва главният изпълнителен директор на Subaru Томоми Накамура. „От решаващо значение е да разгледаме отблизо как се променят ценностите на потребителите“, добавя той.
Subaru, която реализира почти 70% от продажбите си в САЩ, цели да увеличи дела на електромобилите от глобалните си продажби до 40% през 2030 г. Автопроизводителят стартира резервациите за своя модел Solterra, неговият първи изцяло електрически SUV, разработен съвместно с Toyota Motor Corp. Според Накамура компанията планира да „използва алианса за изграждане на технологии и ноу-хау“.
Японските автомобилни производители изостават от своите международни конкуренти по отношение на тласъка към електрическата мобилност, като островната страна и трета по големина икономика в света може да се похвали само с дял на електромобилите от едва един процент от общите продажби.
Сега японските концерни се опитват да наваксат, като Honda Motor Co. планира да вложи 5 трлн. йени през следващите десет години за производството на по-чисти години, а Toyota инвестира 624 млн. долара за производство на компоненти за електромобили в Индия.
В същото време Subaru прогнозира оперативна печалба за настоящата фискална година от 200 млрд. йени, което е малко повече спрямо прогнозата на анализаторите за 196 млрд. йени.
Оперативната печалба на концерна за четвъртото тримесечие възлиза на 13,4 млрд. йени, в сравнение с 4,3 млрд. йени преди година, което обаче представлява спад спрямо отчетените през третото тримесечие 22,8 млрд. йени.
Автомобилният производител „вероятно ще се сблъска с рискове като нови огнища от Covid-19, съкращения на производството поради недостиг на части, по-високи разходи и последиците от войната Русия-Украйна“ през тази фискална година, коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ