Шведският автомобилен концерн Volvo Group заяви, че очаква нови смущения от недостига на полупроводници, който може да принуди производителя на тежкотоварни превозни средства да ограничи своите операции. Това би засегнало възстановяването му от блокадите от миналата година, наложени от редица страни по света заради пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Компанията, която предупреди през март, че производството ѝ може да бъде преустановено от две до четири седмици през текущото тримесечие, заяви, че не може да изключи „допълнителни“ смущения. Спирането на производствените операции може да се прехвърли и върху други части на бизнеса на концерна. Освен търговски превозни средства Volvo произвежда строителна техника и двигатели за моторни лодки.
„Глобалната верига на доставки на полупроводници, както и за други компоненти, остава много нестабилна и несигурността относно производството е голяма“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Мартин Лунщед. „Поддържаме готовност да увеличаваме производството, когато е възможно“, добавя той.
Автомобилните производители са принудени да редуцират временно производството в някои свои заводи, тъй като нарастващото търсене на потребителска електроника пренасочи фокуса на доставчиците към тази индустрия, докато автомобилните концерни все още се възстановяваха от националните блокади от 2020 г. Ситуацията се влоши, когато избухна пожар в един от заводите на японския производител на чипове Renesas Electronics по-рано тази година.
Френският автомобилен концерн Renault SA заяви по-рано в четвъртък, че прогнозирането на производството е трудно, тъй като няма яснота около предлагането. Тази седмица германският производител на автомобили и тежкотоварни превозни средства Daimler AG посочи, че ще прехвърли на непълен работен ден няколко хиляди служители в Германия заради глобалния недостиг на чипове, а шведският конкурент на Volvo Scania AB предупреди, че въздействието на дефицита ще продължи и през 2022 г.
През първото тримесечие Volvo отчита двукратно нарастване на поръчките за камиони до 85 461 броя. Проблемите с доставките оказват минимално въздействие върху бизнеса на компанията от началото на годината. Оперативната печалба на шведския концерн скача с 66% до 11,82 млрд. шведски крони (1,4 млрд. долара), надминавайки очакванията на анализаторите.


Проф. Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната
Откриват ски сезона в Банско
19% от българите са енергийно бедни - не могат да отопляват домовете си
И Румъния протестира - вдигна се заради корумпираната съдебна система
Община Варна отпуска над 236 500 лв. за да покрие задълженията на Белодробната болница
Как масовите антикорупционни протести тласнаха България към нови избори
Тръмп презира Европа. Не можем повече да игнорираме това
Алогичните мита, част 4
Алогичните мита, част 3
Алогичните мита, част 2
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Най-икономичните коли на старо
Genesis показа уникално комби
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Божанков, ПП-ДБ: Висшата и нечовешка арогантност събори правителството
Росен Плевнелиев: Пътят пред Румен Радев е категорично разчистен
Пускат за движение нов 3-километров участък от АМ „Хемус“
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран
В Гърция семейство с 3 деца от един и същ датски донор е загубило едно дете от рак