Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Rivian засенчва Tesla с IPO, което може да ѝ осигури 70 млрд. долара оценка

Силната подкрепа на Amazon и фактът, че R1T е първият електрически пикап на американския пазар, вдъхват увереност на концерна

Rivian засенчва Tesla с IPO, което може да ѝ осигури 70 млрд. долара оценка

Снимка: Bloomberg L.P.

Единадесет години след като Tesla Inc. излезе на борсата с пазарна капитализация от по-малко от 2 млрд. долара, един от най-внимателно наблюдаваните потенциални конкуренти на водената от Илон Мъск компания за електромобили се подготвя за много по-голяма начална оценка. 

Още по темата

Производителят на електрически пикапи и търговски превозни средства Rivian Automotive Inc. се стреми да набере по време на своето първично публично предлагане (IPO) до 10 милиарда долара, което може да му осигури пазарна оценка от над 70 млрд. долара. Ако акциите бъдат продадени при цена в горния край на техния ценови диапазон, листването на Rivian може да се окаже седмото по големина IPO в САЩ за всички времена, пише Bloomberg.

Инвеститорите са привлечени от обещаващия пазар на електрически превозни средства , които набират все по-голяма популярност сред потребителите. Компанията също има подкрепата на Amazon.com Inc. – интернет гигантът притежава 20-процентен дял в Rivian и вече обяви поръчка за 100 000 от нейните микробуси.

Както много често се случва, в раздутите оценки на стартъпите влизат и амбициозните планове за бъдещ растеж. Rivian достави първите си превозни средства само преди няколко месеца и ще произведе едва около 1200 броя до края на годината в завода си в Нормал, Илинойс. Компанията изчислява, че годишното ѝ производство ще достигне 150 000 превозни средства в основното ѝ съоръжение до края на 2023 г.

Въпреки че търсенето на продуктите на компанията вероятно ще надхвърля предлагането в продължение на няколко години, Rivian е изправена пред „естествен таван“ на годишно производство от 300 000 до 400 000 броя, пише анализаторът на New Street Research Пиер Ферагу. Това отчасти се дължи на цените: пикапът R1T започва на цена от 67 500 долара за базов модел, докато SUV вариантът ще се предлага на цена от 70 000 долара.

Стелт режим

Въпреки че Rivian ще бъде само поредната публична компания, навлизането ѝ в света на леките електрически превозни средства е процес, който продължава повече от десетилетие.

Основателят и главен изпълнителен директор Робърт Скаринг създава първата итерация на това, което ще се превърне в Rivian през 2009 г. в родния му щат Флорида. Първоначалната дейност на компанията е съсредоточена около малък SUV автомобил, която по-късно бива отложена в полза на пикапите след „напътствие“ от страна на инвеститора Мохамед Абдул Латиф Джамил.

Компанията остава в стелт режим почти 10 години, до автомобилното изложение в Лос Анджелис през 2018 г., където Скаринг, който притежава докторска степен от Масачузетския технологичен институт, показва за първи път на обществеността електрически пикап и SUV модел.

След като доставките стартираха през септември, Rivian се превърна в първата компания, която пуска електрически пикап на пазара в САЩ. Освен това концернът е напът да се възползва максимално от преднината си, когато започне доставките на SUV-а R1S по-късно това година.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Германските автоконцерни трудно напредват в прехода към по-чиста енергия