Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

За ужас на европейските автопроизводители потребителите искат джипове

Автомобилните производители на Стария континент срещат все повече трудности при намаляването на вредните емисии

За ужас на европейските автопроизводители потребителите искат джипове

Seat SA Arona е изложен в дилърство на марката в Барселона. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Европейските автомобилни производители имат проблем със SUV моделите - те продават твърде много от тях, пише The Wall Street Journal. 


Според приетите през 2009 г. разпоредбите на Европейския съюз за борба с климатичните промени автомобилните производители в Европа трябва да намалят средните си емисии на въглероден диоксид за своя автопарк с 95 грама на километър тази година, като в противен случай ще бъдат санкционирани. Това обаче става все по-трудно за автопроизводителите заради отслабения апетит към дизелови коли, които имат относително по-малко емисии на въглероден диоксид, недостига на електрически превозни средства и ръста в търсенето на SUV модели. 


“SUV моделите са полезни в подкрепа увеличаването на продажбите и рентабилността на автомобилните производители”, посочва Фелипе Мунос, анализатор на Jato Dynamics. “Техните високи емисии обаче значат, че автомобилните производители се нуждаят от нови идеи, за да отговорят на изискванията на ЕС”, добавя той. 


Още по темата


На най-големите пазари в Европа делът на SUV моделите от общите продажби на нови коли достига 50%. 

В сряда губернаторът на американския щат Калифорния Гавин Нюсъм подписа заповед, която цели да забрани продажбите на нови пътнически автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2035 г. 


Междувременно европейските регулатори започнаха да намаляват емисиите на парникови газове от автомобилите около десетилетие по-рано. Тяхната първа цел беше за 130 грама на километър до 2015 г. и понижение до 95 грама на километър до 2020 г. От следващата година ограниченията ще влязат в сила за всички нови коли, продавани в Европа. 

Това принуждава компаниите да адаптират предложенията си. Производителите на луксозни седани като Daimler и BMW разшириха автопарковете си, за да включат и по-малки автомобили. 

Потребителските вкусове обаче се движат в противоположна посока, насочвайки се към SUV моделите, които отделят значително повече въглероден диоксид спрямо по-малките коли. Това доведе до увеличаване на емисиите от автомобили от 2017 г. насам. Сега, на фона на наближаващия краен срок за европейските цели, автопроизводителите все още са далеч от тях. 


 
В първите години от усилията на Европа да намали емисиите производителите можеха да разчитат на нарастващата ефективност на двигателите, както и на регулаторни изключения и вратички. Но тъй като целта стана по-взискателна, натискът за разработване на нови технологии, особено по отношение на електрическите превозни средства и хибриди, се повишава.


В Европа, основно в Германия, производителите залагат на дизела, който отделя по-малко емисии от бензина. Но след като Volkswagen беше обвинен в измама и плати тежки глоби, потребителите обърнаха гръб на тази технология.   

Липсата на достъпни електромобили в същото време значи, че много купувачи се насочват към коли с бензинови двигатели. Продажбите на електрически превозни средства нарастват, но остават малка част от европейския пазар. 

Продължението на анализа четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (18)

   1| 2    
0
 
0
 
18
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Аз пък ще си купя права за 1кг CO2 емисии и няма да се съобразявам каква кола да карам.
1
 
3
 
17
преди 1 месец
Няма профилна снимка
мхм в Турция е така :-) никъде не ти дават в автобусче или такси касова бележка, обаче после през високата цена на горивото държавата си прибира акциза...
1
 
4
 
16
sando1 до: Zlato
преди 1 месец
Няма профилна снимка
За момента по-справедливо, лесно, евтино за контролиране е такса през цената за горивото. Това с gps е далечно бъдеще. Трябва всяка кола да е свързана с интернет или да има начин да не може да се манипулира. предполагам знаеш че gps-а не е предавател. Трябва всяка кола да има монтирано устройство, което да записва маршрута, а това за момента не може да се направи надежно. Освен това ще е много скъпо. А и системата трябва да е на друг принцип, който само мери пробега според оборотите на гумите, а не gps, който ти следи и маршрута.
3
 
2
 
15
Zlato до: sando1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Директно от GPS-а на колата в общината и през годишния данък МПС.
3
 
4
 
14
преди 1 месец
да това наистина е ужаст, аз бих си поръчал оседлан конь, ако не може тагай камионь ....

Още от Анализи
Наближава ли времето, в което всички части на Tesla ще са с етикет Made in China?