Мухъл отложи полет на SpaceX до Международната космическа станция

Той се е формирал върху опаковка с храна за мишките, които са били натоварени на борда заради експеримент на станцията

11:43 | 05.12.18 г. 5
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Не техниката, а природата подля вода на планирания за вторник полет на мисията на SpaceX до Международната космическа станция ISS. Компанията бе планирала рутинно изстрелване на Falcon 9 от космическия център "Кенеди" във Флорида, с което трябваше да транспортира товарната капсула Dragon до Международната космическа станция.

„Изстрелването е отложено за сряда, защото е открит мухъл“, заяви космическата агенция на САЩ НАСА, цитирана от Ройтерс.

Мухълът очевидно се е формирал върху опаковка с храна за мишките, които са били натоварени на борда заради експеримент на станцията. Техниците, които е трябвало да заредят експерименталната настройка за мишките в капсулата, са открили формата навреме, казва НАСА. За съжаление не е било възможно да се заменят специалните ленти с храна достатъчно бързо, за да се спази датата на изстрелването.

Около 40 мишки трябва да бъдат транспортирани на борда на космическата капсула Dragon до космическата станция. Там трябва да се изследва ефекта на микрогравитацията върху имунната система и процесите на стареене при животните. Като цяло товарният кораб е натоварил 2500 килограма храна и друго оборудване. Полетът, насрочен за сряда, ще бъде 16-та мисия на SpaceX от името на НАСА.

В понеделник германският астронавт Александер Герст и неговият екип на МКС получиха подкрепление: американският астронавтът Ан Маккейн, канадецът Дейвид Сен Жак и руският космонавт Олег Кононенко бяха изстреляни с ракета "Союз" от космодрума в Байконур. Изображенията, разпространявани от Герст в Twitter, показват как ракетата "Союз" се движи през космоса.

След аварийното кацане на ракета "Союз" през октомври екипажът трябваше да се грижи сам за ракетата и изглежда е бил доста зает с поддържането на операцията. Германският астронавт Герст, който е на 42 години и е от Баден-Вюртемберг, е на Международната космическа станция от юни и е първият германец, който поема командването там - от началото на октомври. Той и екипът му трябва да се завърнат на Земята през декември.

SpaceX предвижда да извърши още два пуска на Falcon 9 през декември. А на 7 януари компанията планира да извърши първия безпилотен тестов полет на капсулата Crew Dragon, която в близко бъдеще да започне да транспортира американски астронавти до Международната космическа станция без помощта на руските кораби "Союз". Подобен тестов полет ще извърши и капсулата Starliner на Boeing, но чак през март.

В понеделник частната аерокосмическа компания SpaceX извърши следващата крачка към превръщането на ракетите за извеждане на товари в околоземна орбита в платформа за многократна употреба, след като доказа, че първата степен на една и съща ракета Falcon 9 Block 5 е способна да извърши повече от две успешни излитания и приземявания.

По-рано Илон Мъск бе обещал моделите от типа Falcon 9 Block 5 да могат да извършват до 10 излитания в Космоса и приземявания без нужда от капитално-възстановителен ремонт.

Последна актуализация: 17:42 | 05.09.22 г.
Още от Хардуер виж още

khao
поправям се, имало жена, ама снимката ме обърка че е мъж :) ... но няма как да поправя изявлението на рогозин, който си призна
khao
ти *** ли си или да ? Рогозин сам си призна че дупката е направена на Земята от техник ! да не говорим че тогава нямаше жени на станцията, ама като главата ти е в на ниския гъ.за как да знаеш
ABBA
Доказуемо дупката я пробила изперкалата американка, че НАСА няма пари за извънредни спасителни операции на откачалки!И разчитала, че това ще стане за руска сметка.Доказателства в нет-а бол....
khao
те за това руските са с дупки, зада се проветряват по време на път :):)
pioner
Било е от френското сирене!