Сигурно ви е направило впечатление, че Mazda и Subaru са сред малкото марки, присъстващи на световния пазар, които не предлагат електрически модели в гамите си. Subaru все пак планира да предложи plug-in хибрид в близко бъдеще, но изцяло електрическите модели остават тема табу и за двете компании.
Логично е да се предположи, че тъй като двете японски компании са сравнително малки в сравнение с другите си съперници на световния пазар, разходите за създаване и развитие на електрическите модели, определено ще натежат на бюджета им. Но според агенция Bloomberg това далеч не е единствената причина те да не предлагат електромобили.
Всъщност зад това решение има сериозна стратегия и тя беше разкрита от главния изпълнителен директор на Subaru USA - Том Дол.
„Ако сега извадим на пазара един електрически модел, ще трябва да се съревноваваме с всички, които искат да влязат на този пазар", обясни Дол. "Но като изчакваме, ние просто даваме възможност на нашите съперници да подредят пазара, да се види кой ще остане и кой ще отпадне и когато всичко е ясно, ще влезем и ние.”
С други думи, конкуренцията да свърши повече работа, нека електрическите технологии станат максимално достъпни на световния пазар и в гамите на големите компании, едва тогава Subaru ще се включи в играта. В това решение има логика, тъй като то ще спести на компанията много пари.
Но също така то носи и риск, тъй като изчакването ще означава, че пазарът ще бъде разпределен между основните играчи на него и новодошлите ще имат трудната задача да намаляват пазарните дялове на утвърдените компании, за да се наложат те. В същото време агенция Bloomberg потвърди, че все още няма коментар от страна на Mazda по въпроса дали и в тази японска компания залагат на модела, избран от Subaru.
Според непотвърдена информация от Mazda компанията планира да лансира първия си изцяло електрически модел след поне 2 години. Да не забравяме, че сега Mazda акцентира на лансирането на технологията Sky Active X, която комбинира най-ефективните решения от бензиновите и дизеловите двигатели.
Трябва да отбележим, че Toyota притежава почти 17% в Subaru, а хибридните технологии, които ще използва Subaru идват точно от Toyota. Това партньорство ще помогне на Subaru доста пари и ще позволи на японската компания да се включи на висока скорост в битката на електромобилите, макар и в по-късен етап.
„Предпочитам да вляза на пазара последен, но всичко при нас да е наред, вместо да стартираме първи и да унищожим имиджа и репутацията на марката”, твърди Дол. Времето ще покаже дали е прав.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Защо Ричард Гиър е получил 20-годишна забрана да бъде водещ на "Оскарите"?
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
преди 7 години Ще стъпят на метено, ама ще си останат второразрядни компании. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Сегашния пазар за електички не генерира никаква печалба и затова няма желаещи за това да продават на него. Всички участници на него са зомби компаниии или зомби отдели на здрави компании, които произвеждат на загуба и разчитат на държавата да ги подрепи със субсидии като ефективно социализира загубите - както Кремиковци разчиташе на времето. Електричките ще имат същата съдба като Кремиковци, Плама и останалите червени мастодонти - ще намерят челно място на бунището на историята... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години мазда и субару са твърде малки за да се сравняват с доминаторитете и сега и преди са били част от по големите, а в бъдеще ще бъдат погълнати или ще станат бутикови или ще престанат да съществуват отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Но ето че зазвъняха гергьовските камбани дойде празникът. Изви се лудо хоро сред селото. Джаста-праста надяна новата си рокля и припна към хорото. Наистина едната й пола висеше накриво, единият ръкав по-къс от другия, но кой ти гледа!Джаста-праста се хвана на хорото и затропа ситно-ситноА пък горкичката Циндил-пиндил нямаше рокля за пред света. Тя застана дома, зад плета, гледаше жално-жално към хорото, а от сините й очи капеха едри като бисери сълзи.Оттогава на света все тъй, казват, е било то: Циндил-пиндил зад плета, Джаста-праста на хорото."краят на една българска приказка ... :) ... друго нямам да кажа ... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години нОли ги *** самураите. Ще изчакат нещата да узреят и, когато ама всииичко е ясно, ще ступят на разметено от юнаци като Мъск... отговор Сигнализирай за неуместен коментар