Оплакванията относно енергийната инфраструктура изглеждат като модерен проблем, свързан с енергийния преход. Но това е само повторение на суетенето около един друг казус. През 1929 г. икономистът Джон Кейнс и писателят Ръдиард Киплинг изпращат писмо до вестник Times, в което определят електропроводите като „трайно обезобразяване на английския пейзаж“, пише Bloomberg.
През последните години възраженията срещу вятърните турбини и слънчевите панели включват както реални, така и въображаеми въздействия върху дивата природа, човешкото здраве и продоволствената сигурност. Много от тези опасения са или неоснователни, или могат лесно да бъдат потушени - например, пашата на добитък може да се извършва на същото място, където се намират слънчевите панели и има много начини за намаляване на вредите за птиците и прилепите.
Последната порция паника е свързана със системите за съхранение на енергия, които използват стационарни батерии. Проект за 30-мегаватов соларен парк е показателен пример за това. Разположен в района на Оксфордшир, проектът обхваща около 46 хектара терен и включва капацитет за съхранение на енергия, за да се добави гъвкавост към мрежата. Използването на батерии е жизненоважно, за да може да се стабилизира потокът от електроенергия, като се абсорбира излишната енергия.
Проектът би покрил между 80% и 100% от енергийните нужди на града. Но въпреки препоръките на служителите по планирането за одобрение на парка, общинските местните власти гласуваха в подкрепа на отхвърлянето му. От записа на заседанието става ясно, че представителите на градската управа са били повлияни от дезинформация.
Същността на проблема е свързана с намиращия се наблизо водоем, чрез който се снабдява с вода Caswell House, място за сватбени тържества, чиято сграда е включена в списъка на културното наследство.
Опасенията на управата са свързани с това, че ако съоръжението се запали, изворът може да бъде замърсен.
Тук трябва да се разгледа и възражението на консервативния съветник Ник Левъртън, което той илюстрира с твърдението, че „пламтящата електрическа кола“ е често срещана гледка, и дава сравнение с едно от най-тежките бедствия в британската история.
Това се случва през 1966 г. в Аберван. Загиват 44 души, 116 от които деца. Това става, когато над 150 хил. кубични метра скали, пясък и прах, генерирани от близката въглищна мина, се изсипват върху училището и околните къщи в Аберван.
Съдът заключва, че това е могло и е трябвало да бъде избегнато и обвинява за това „невежество, некомпетентността и провала в комуникациите“.
С други думи, има случаи, когато много хора подозират, че ситуацията е опасна, но не правят нищо по въпроса.
Може да се опитате да направите сравнение, но соларен парк, изграден в полето просто не носи същия риск като огромно, нестабилно сметище в склона на планина над общност от 5000 души.
Тук идва и намекът, че шофьорите по пътищата редовно виждат горящи електрически автомобили. Това е една от най-често срещаните лъжи, разпространявани за превозните средства, задвижвани от батерии.
Анализ на данни на Лондонската пожарна бригада доказва, че това не е вярно. По-голямата част от пожарите в превозните средства са свързани с автомобили, работещи с изкопаеми горива. Въпреки че регистрациите на електрически превозни средства в Лондон са се увеличили до над 141 000 броя от около 9000 броя през 2018 г., не се наблюдава еквивалентно увеличение на пожарите.
През 2023 г. в града са регистрирани 35 пожара в електрически превозни средства и 722 в превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Общо 3710 души са били убити или сериозно ранени по пътищата на Лондон. Така че може би по-големият проблем с безопасността е как се управляват превозните средства.
Същата тенденция важи и за други места. Шведската агенция за граждански извънредни ситуации съобщава, че при бензиновите и дизеловите автомобили има 20 пъти по-голям риск от запалване спрямо електрическите превозни средства.
През последните години станаха известни няколко инцидента с пожари в обекти за съхранение на енергия, което поражда опасения от нещо, наречено „термично бягство“. Тази верижна реакция възниква, когато батерията прегрее, причинявайки нагряване на съседни блокове и потенциално причинявайки пожари и експлозии. Това може да бъде причинено от физически повреди, производствени дефекти или презареждане. Тревогата нараства и въпросът беше повдигнат в британския парламент през юни, като някои проекти в Ню Йорк също се сблъскват с ожесточена опозиция.
И все пак, подобно на риска от пожари в електрическите превозни средства, действителният риск е преувеличен. Институтът за изследване на електроенергията, американска организация с нестопанска цел, анализира публично достъпни данни за повреди в системите за съхранение на енергия – не всички от които са пожари – и не открива увеличение на инцидентите с внедряването на повече капацитет.
Вероятно това се дължи на факта, че ставаме много по-добри в проектирането и инсталирането на такива сситеми. Институтът изчислява, че процентът на повреди е намалял с 98% между 2018 и 2024 г. Ранните инциденти са довели до подобрени системни проекти, по-добър анализ и инсталиране на противопожарни системи.
По-доброто регулиране може да потуши опасенията. В Обединеното кралство членове на парламента призовават за по-стегната национална регулаторна рамка, която да адресира специално рисковете, свързани с обектите. Мерките биха могли да включват изискване за консултации с пожарните служби относно заявленията за планиране и по-строги разпоредби за екологични разрешителни.
В действителност, паниката около системите за съхранение на енергия произтича от страха от нови технологии и лошото изчисляване на риска. Когато сравните рисковете при батериите в мрежовия мащаб и слънчевата енергия с тези на електроцентралите, работещи с изкопаеми горива – които стоят зад милиони смъртни случаи от замърсяване на въздуха всяка година – и хаоса на неконтролираното изменение на климата, минималната вероятност за пожар може да се преглътне, заключва Bloomberg.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 2 месеца До: cyclop1. Безумно скъпи? 1kWp фотоволтаична централа струва около 1 000 лв. 2.Кратък експлоатационен живот от 25 години? Трябва да смениш само веднъж фотоволтаиците през целия си живот, ако въобще доживееш времето за смяна в зависимост от възрастта ти. 3. Не работи? Е вярно не работи денонощно, Но въпреки това произвежда 1200kWh на година и 30 000kWh за 25 години. По 4 ст за киловатчас себестойност на произведената енергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: БОНВИВАН1Правилното е "някои са били черни" а не " някой са били черни" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: cyclop ...а, ако им брои човек недомислиците, може и свят да му се завие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Безумно скъпи и като пари, и като ресурси; кратък експлоатационен срок; нищожна ефективност спрямо заеманата площ и хабените ресурси, при това - силно зависима от всякакви странични фактори; Зеленият хайвер просто не работи. Иначе, сравнението между безумни индустриални практики през 60-те години със соларен парк е може би най-долнопробното нещо, което сте писали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца АлУУУУУ, списвача или преписвача, ти и да преписваш не можеш! Редактора спите ли? Аспарух Илев, Божидарка Чобалигова, Паро, Божке... Вие поне веднъж прочетохте ли си "изсраното"?Цитирам го: "Това се случва през 1966 г. в Аберван. Загиват 44 души, 116 от които деца. " Или от децата някой са били черни и те не ги броите:-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар