IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Диана Ковачева: Институциите дължат сътрудничество на омбудсмана

Получават се над 1000 жалби всеки месец

09:59 | 17.09.19 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Омбудсманът трябва да бъде сред хората, да ходи пеша и да отговаря на исканията на гражданите. Това каза новият обществен защитник Диана Ковачева пред Bulgaria ON AIR.

България има нов обществен защитник вече две седмици, след като Мая Манолова подаде оставка като омбудсман, за да влезе в битката за кметския пост в София. На нейно място застана заместничката ѝ Диана Ковачева.

"Отговорността е много голяма, летвата беше вдигната високо от Манолова. За мен проблемите са ясни, не ми беше първи ден в институцията, когато заех тази позиция. Проблемите са много, различни са. Най-важно значение има съдействието от страна на институциите", заяви Ковачева пред Bulgaria ON AIR.

Тя се надява институцията омбудсман да продължи да бъде ефективна и подчерта, че трябва да бъде надпартийна. Омбудсманът представлява хората и институциите дължат сътрудничество, убедена е Ковачева.

Тя отчете в студиото на "България сутрин", че за последните 5 години са препратени над 5 хил. препоръки към институциите, а всяка втора е изпълнена, което по думите ѝ е добра успеваемост. 

В институцията се получават над 1000 жалби всеки месец. Най-много жалби има за защита на потребителски права, за социални и икономичекси права, както и относно правото на добра администрация. Има и много оплаквания, свързани с изчисляването на пенсиите.

Запитана за борбата с монополите, Ковачева посочи, че от институцията ще се обърнат към Народното събрание относно законопроекти, касаещи темата и правата на гражданите.

"Съдът отмени методиката за определяне на такса "сградна инсталация". Очаквам да бъде направена промяна там, за да може сметките да бъдат по-ясни и да знаят гражданите какво плащат", каза Ковачева по темата със сметките за парно през зимата.

Омбудсманът отбеляза също, че се провеждат дискусии по въпроса с борбата срещу мръсния въздух. Според Ковачева те са полезни, а институциите отчитат пред гражданите мерките, които са взели, за да осигурят по-чист въздух.

"Въпросът с анонимните сигнали е обсъждан многократно. Деликатен е в това как всъщност се доказват тези сигнали. Верният подход е да бъде направена проверка, ако има достатъчно данни", каза още Ковачева.

Още вижте във видеото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още